رحیم حب نقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تحریم ها باعث شد تا دانشگاه در مرکز تحولات کشور قرار گیرد، بیان کرد: امروز صنعت کشور به این نتیجه رسیده که برای توسعه باید به دانش فنی دانشگاه های داخلی متکی بود.

وی با اعلام اینکه دانشگاه ارومیه آمادگی کامل برای ارائه دانش فنی خود به بخش صنعت را دارد، اظهار داشت: در شرایط فعلی بدون اتکا به دانش فنی داخلی امکان توسعه وجود ندارد.

وی با اشاره به تاریخچه احداث پژوهشکده آرتمیا در دریاچه ارومیه، اضافه کرد: این پژوهشکده در سال ۱۳۷۳ تشکیل و با موافقت وزارت علوم در سال ۱۳۹۳ تبدیل به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه شد.

رییس دانشگاه ارومیه، آرتمیا را یک ثروت و ظرفیت منحصربه فرد در دریاچه ارومیه دانست و افزود: آرتمیا می تواند در اشتغالزایی جایگزین کشاورزی بوده و بهترین نقش را در توسعه اشتغال و درآمد استان ایفا کند.

رییس پژوهشکده آرتمیای دریاچه ارومیه نیز در این نشست با بیان اینکه بهترین شرایط زندگی برای آرتمیا ۱۰۰ گرم نمک در هر لیتر آب است، اضافه کرد: با افزایش میزان آب دریاچه ارومیه آرتمیا دوباره در این منطقه جان گرفته است.

ناصر آق با بیان اینکه دانشگاه ارومیه دارای دانش فنی تولید آرتمیاست، بیان کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای با مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای روسیه و گرجستان به امضا رسانده‌ایم تا دانش فنی لازم را به آنان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: اگر آرتمیا نباشد، هیچ کشوری توان تولید میگو و ماهی های زینتی را ندارد.

دریاچه ارومیه یکی از منابع مهم تولید آرتمیا در خاورمیانه و جهان محسوب می شود.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.