عبدالله چمن‌گلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات موی‌تای پسران و دختران دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور به عنوان نخستین رشته به میزبانی یزد برگزار شد و تیم آذربایجان‌غربی در مجموع با کسب ۱۱ مدال در صدر جدول قرار گرفت.

چمن‌گلی بیان کرد: در این مسابقات که طی روزهای ۳۱ تیرماه تا ۷ مردادماه جاری برگزار شد، آذربایجان‌غربی با کسب پنج طلا، ۲ نقره و چهار برنز در صدر ایستاد، تهران با چهار طلا، ۶ نقره و هفت برنز در رده دوم قرار گرفت و مازندران با چهار طلا، پنج نقره و یک برنز در رده سوم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رشته در کل ۱۳۹ مدال توزیع شده و از ۳۲ استان شرکت کننده ۲۵ استان صاحب مدال شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از اواخر مرداد آغاز و تا پایان شهریور امسال در ۹۶ رشته ورزشی برگزار می شود و آذربایجان‌غربی میزبان پنج رشته ورزشی کاراته، کبدی، اسکیت سرعت، بسکتبال سه نفره و هاکی در این المپیاد است.

وی افزود: پس از برگزاری دوره نخست این المپیاد در ۷۸ رشته ورزشی بین ورزشکاران ۱۲ تا ۱۵ سال که با مشارکت ۴۶۰ هزار ورزشکار در سطح استانها و ۲۰ هزار ورزشکار در مرحله نهایی، امسال نیز دومین دوره در ۹۶ رشته ورزشی با حضور ۳۴ هزار ورزشکار در مرحله نهایی همچون یک المپیک ایرانی برگزار می شود.

آذربایجان غربی آذر سال گذشته در نخستین دوره این المپیاد که در ۷۸ رشته ورزشی بخش دختران و پسران برگزار شد، با کسب ۲۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۵ برنز رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داد.  
ورزشکاران رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال استان در بخش دختران هشت مدال طلا، پنج مدال نقره و چهار مدال برنز و در بخش پسران ۱۴ طلا، ۶ نقره و ۱۱ برنز کسب کردند.  

اسکیت، اسکواش، بسکتبال سه نفره، بسکتبال سالنی، بدمینتون، تنیس، تنیس روی میز، تیراندازی، تیروکمان، تکواندو، جودو، دوچرخه سواری، دوومیدانی و راگبی بخشی از رشته های برگزار شده در این المپیاد بود.  
ژیمناستیک، سه گانه، سنگ نوردی، شطرنج، شمشیربازی، فوتسال، فوتبال، قایقرانی، کبدی، کاراته، وزنه برداری، ووشو، والیبال، هندبال و هاکی بخش دیگری از رشته های حاضر در این رقابت ها بود.  
رشته های بولینگ و بیلیارد، بوکس، سپک تاکرا، شنا، شیرجه، کشتی آزاد و فرنگی، اتومبیل رانی و موتورسواری، والیبال و هندبال ساحلی نیز فقط در بخش پسران برگزار شد.  
آذربایجان غربی دارای ۵۰ هیات استانی و ۶۳۲ هیات ورزشی شهرستانی است؛ بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار بیمه شده در این استان فعالیت دارند.  

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.