غلامرضا عبده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از بازارچه‌ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: براساس آمارهای موجود از مجموع گردشگرانی که وارد مهاباد شده اند،  بیش از ۲۴ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی - فرهنگی و ۴۷ هزار نفر نیز از جاذبه‌های دست‌ساز و مراکز تجاری همچون بازارچه‌های این شهرستان بازدید کرده‌اند.  

وی ادامه داد: طی این مدت، ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس و خانه معلم این شهرستان اقامت کرده‌اند.  

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به اینکه این شهرستان همواره در طول چند سال اخیر در غرب کشور و استان به عنوان یکی از قطب‌ها و مقصدهای مهم گردشگری شناخته شده است، اضافه کرد: استعدادهای گردشگری و طبیعت بکر و دست نخورده مهاباد همواره به عنوان یک امتیاز بی‌نظیر برای این شهرستان محسوب می‌شود.  

عبده بیان کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهادات مسافران و گردشگران است.  

آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان‌های کشور را دارد و یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران این استان نیز شهر مهاباد و جاذبه‌های گردشگری آن است.  

مهاباد همچنین ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

۹۹۰۳ /۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.