نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی با روند فعلی درست نیست.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شهروز برزگر در سومین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در سال جاری که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد با انتقاد از تخصیص ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس باید در پرداخت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی با در نظر گرفتن اولویت تولیدات داخلی انجام گیرد.
وی افزود: تخصیص ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی با روند فعلی، صرفا به کام تولیدکنندگان خارجی است و اقتصاد استان هایی نظیر آذربایجان غربی را که وابسته به صنعت کشاورزی است را با مخاطرات جدی مواجه می سازد و باید در این خصوص نظارت ها و بازنگری های لازم صورت گیرد.
برزگر خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات سند آمایش سرزمینی، آذربایجان غربی یک استان با اقتصاد غالب کشاورزی است و در بودجه ریزی ها باید به بخش کشاورزی استان توجه ویژه شود که تاکنون این چنین نبوده است.
وی با تاکید بر لزوم افزایش اختیارات محلی استان ها به ویژه آذربایجان غربی ادامه داد: اگر اختیارات لازم به مدیران استانی داده شود استاندار و مدیران آذربایجان غربی توان مدیریتی لازم برای حل مشکلات استان و بی اثر کردن تحریم ها در حوزه اقتصاد استان را دارد.
 به گزارش ایسنا، تعیین تکلیف بیمارستان ۱۶۸تختخوابی سلماس، لزوم ادامه روند احداث سد دیرعلی سلماس و انتقال ۳میلیون مترمکعب از آب کشاورزی این شهرستان به بخش انزل ارومیه از جمله مهم ترین موارد بود که نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکلات مربوط به آن ها شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.