به گزارش ایرنا خسرو علیزاده روز دوشنبه در آیین روز جهانی ماما که در بیمارستان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته 2 هزار و 346 مورد زایمان در این شهرستان انجام شد که از این تعداد یکهزار و 481 مورد به صورت طبیعی و 865 مورد به صورت سزارین بوده است.
وی انجام زایمان طبیعی را روشی بهتر برای حفظ سلامت مادر و فرزند عنوان و اضافه کرد: زایمان به روش سزارین در مواقعی که لازم است باید انجام شود.
وی با بیان اینکه آگاهی برخی از زنان باردار بسیار پایین است و زایمان به روش سزارین را بهتر می دانند، بیان کرد: باید نگرش زنان جامعه ما در این رابطه تغییر پیدا کند.
«علیزاده» در رابطه با نقش ماما در تامین سلامت مادران باردار نیز عنوان کرد: جامعه مامایی با نقش محوری خود در تامین سلامت بانوان و نوزادان اصلی‌ ترین حلقه تامین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان انکه این قشر با تعهد و احساس مسوولیت نسبت به مادران و کودکان خدمت می کنند، گفت: گرامیداشت روز جهانی ماما، فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات بی شائبه آنان است.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از ماماهای نمونه و چند نفر از نیروهای خدماتی فعال به مناسبت روز کارگر با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی به عمل آمد.
بخش زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت دارای 320 مترمربع فضای فیزیکی و پنج اتاق زایمان و ریکاوری، یک اتاق ایزوله، ایستگاه پرستاری، اتاق معاینه و قسمت های پشتیبانی است.
15 اردیبشهت ماه برابر با پنجم ماه «می» به عنوان روز جهانی «ماما» نام نهاده شده است.
شهرستان مرزی سردشت با 110 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.