معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان مسوولان نسبت به رصد بازار و تامین کمبودها اهتمام ویژه داشته باشند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: هدف تنظیم بازار کنترل مناسب برای جلوگیری از بروز برخی گرفتاری هاست و این امر جز با رصد دقیق کنترل نمی شود.
وی ادامه داد: هر ساله همزمان با شروع ماه مبارک رمضان برخی اقلام ضروری به دلیل حساسیت تامین و در بازار هدف توزیع می شود.
حسینی اعلام کرد: نظارت دقیق بازرسان، توجه به ساختار مراکز عرضه و توجه به نحوه توزیع از مهم‌ترین عواملی است که باید به درستی مدیریت شوند.
وی تاکید کرد: برخی از اقلام ضروری از جمله برنج و شکر که توسط ارز دولتی تامین می شوند باید با مدیریت دقیق در بازار هدف توزیع شود.
وی با اشاره به لزوم نظارت بر چگونگی توزیع نهاده های دامی اظهار کرد: مدیریت نظام توزیع نهاده ها از بروز کمبود جلوگیری می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان مطلوب ترین قیمت عرضه را دارد و این امر در سایه هماهنگی های دستگاه های اجرایی استان رخ داده است.
وی اعلام کرد: نباید کمبودی را در بازار داشته باشیم و آماده کمک رسانی بیشتر در این زمینه هستیم. 
حسینی تاکید کرد: توزیع شکر در بین زنبورداران و اصناف و تولید کنندگان نیازمند به شکر نیز مورد توجه بوده و باید نیاز این قشر در اسرع وقت تامین شود و کمبودی از این نظر وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: نباید به دلیل کمبود شکر اصناف و تولید کنندگان تعطیل باشند و باید مدیریت لازم در این خصوص صورت گیرد. 
احمد دهقان مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یکهزار و 227 تن برنج با قیمت مصوب هفت هزار تومان، 817 تن شکر برای مصارف خانگی با قیمت سه هزار تومان و 450 تن شکر برای اصناف و زنبورداران و بخش صنعت سهمیه تعیین شده است. 
دهقان اعلام کرد: سه هزار و 522 تن برنج، 485 تن شکر،  20 هزار و 922 تن ذرت، 197 تن سویا و پنج هزار و 832 تن جو در ذخایر آذربایجان غربی وجود دارد. 
دهقان با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار کلنی زنبور عسل در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: 24 هزار و 200 تن شکر مورد نیاز این تعداد کلنی بوده که طی دو ماه گذشته تنها 21 درصد این میزان تامین شده است. 
وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب شکر مورد نیاز این بخش  تامین شود تا تولید 22 هزار و 500 تنی عسل این استان کاهش نیابد. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.