سردار سرتیپ دوم محمد شرفی شامگاه چهارشنبه در هشتمین جلسه قرارگاه امام علی(ع) در ارومیه افزود: امنیت بسیار مطلوبی طی ایام نوروزی در این استان برقرار شده است که جای تقدیر دارد.
وی با تاکید بر اینکه استان از تمامی ظرفیت ها برای برقراری امنیت استفاده کرده، ادامه داد: با توجه به حجم گسترده مسافرت‌ها و خالی شدن منازل در این ایام، فعالیت و حضور گسترده نیروهای پلیس برای ارتقای احساس امنیت در جامعه امری ضروری است.
وی اظهار داشت: تشدید اقدام های مراقبتی و نظارتی و تعامل با سایر سازمان ها، نهادهای امدادی و خدمات رسان می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش ناهنجاری ها جامعه داشته باشد.
رییس پلیس پیشگیری ناجا آمادگی و حفظ هوشیاری پلیس با توجه به حساسیتی که در ماموریت هایش دارد را بسیار مهم دانست و گفت: طرح ها و برنامه هایی باید برای پیش بینی و پیشگیری از وقایع و رخدادها تهیه و تنظیم شود.
وی به اهمیت به کارگیری پلیس های افتخاری و نیروهای بسیج و به ویژه طرح ابتکاری «همسایه بانی» که برای نخستین بار در این استان راه اندازی شده، تاکید کرد و اظهار داشت: این طرح اوج تعامل و قرار گرفتن شهروندان و پلیس در یک جبهه برای مبارزه با جرایم به خصوص سرقت هاست.
وی اضافه کرد: چنانچه این طرح به صورت درست در بین شهروندان ترویج و تعمیم پیدا کند، شاهد نتایج بهتری در مبارزه با سرقت و تحقق رویکرد مدیریت پیشگیری از جرایم در سطح جامعه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه پیشگیری از سرقت و دستگیری بیش از 400 نفر در سطح استان از نتایج اجرای این طرح است، اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از وقوع جرم پیشگیری شود.
به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی این استان در سال جاری است.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.