اورژانس هوایی آذربایجان غربی در چهارمین روز از فروردین 98، با حضور استاندار آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی،  مدیران کل ادارات استان و مقامات لشکری و کشوری افتتاح شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان عربی دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یک استان حادثه خیز و کوهستانی است و از طرف دیگر حدود 960 کیلومتر با کشورهای خارجی مرز مشترک داریم این امر باعث شده تا تعداد مرز نشینان این استان زیاد باشد به طبع آن دسترسی به این نواحی مشکلات خاص خود را دارد.
 وی با بیان اینکه معضل ترافیک و بارش برف در زمستان خدمات رسانی به بیماران مخصوصا نجات جان زنان باردار و مصدومین حوادث و تصادفات جاده ای را با مشکل مواجه می کند بر ضرورت و اهمیت راه اندازی این اورژانس هوایی در افزایش راندمان کاری در استان تاکید کرد.
آقازاده تصریح کرد: 2 سال است تلاش می کنیم اورزانس هوایی را در استانمان راه اندازی کنیم که امسال خدا را شکر این امر محقق شد و طبیعی است که ما بتوانیم قدرت مانور خود را جهت جابجایی بیماران افزایش دهیم و با راه اندازی این اورژانس هوایی طبیعی است که آمار  مرگ و میر مادران باردار و میزان مرگ و میر تصادفات جادهای کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.