جعفر وحدت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور بازدید و بررسی محموله های کشاورزی وارداتی، صادراتی و ترانزیتی در طول اسفند ماه 1397 و تعطیلات نوروزی این نیروها در مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان حضور مستمر دارند.
وی بیان کرد: هدف از بازدید محموله های کشاورزی و بررسی آزمایشگاهی آنها، جلوگیری از ورود هر گونه آفات و بیماری های خطرناک قرنطینه ای به کشور است.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در این ایام و به منظور پایش مزارع و بررسی روند نوسان عوامل خسارت زای گیاهی شامل آفات، بیماری ها و علف های هرز به ویژه سن غلات و زنگ زرد گندم و جو، نیرو های بخش حفظ نباتات استان و شهرستان ها شیفت بندی شده اند.
وی ادامه داد: کارشناسان با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی آفات و بیماری ها، بازدید از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا انجام تشریفات قرنطینه نباتی جزو مصوبات قانونی در مرزها بوده و سال هاست که در گمرکات استان این امر توسط ماموران قرنطینه گیاهی انجام می شود.
با توجه به اینکه آذربایجان غربی دارای چندین پایانه مرزی در شمال غرب کشور است، تردد کامیون های حامل محصولات کشاورزی به اروپا و نیز واردات محصولات باغی و میوه ها موضوع مهمی است که نیازمند دقت و کنترل است.
در ایام منتهی به عید نوروز به علت واردات و صادرات مقدار زیادی محصولات کشاورزی از کشور فعالیت این قرنطینه ها تشدید شده است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.