به گزارش ایرنا، پیمان آرامون روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشتر تلفات سوانح جاده ای در استان از اهالی همان منطقه هستند، بیان کرد: مراجع رسمی 30 درصد تصادفات سال گذشته در استان را واژگونی اعلام کرده اند.
وی با بیان اینکه 52 درصد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی قبل از رسیدن نیروهای امدادی و در محل حادثه جان باخته اند، اضافه کرد: علاوه بر آن 38 درصد فوتی ها در بیمارستان و 10 درصد نیز حین اعزام به مراکز درمانی جان باخته اند.
وی جاده ارومیه - سلماس را یکی از پرحادثه ترین محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و افزود: 25 درصد تصادف های فوتی آذربایجان غربی در این محور رخ داده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از تدارک 11 ایستگاه بین راهی برای مسافران توسط پلیس راهور در ایام نوروزی خبر داد و اظهار داشت: مسافران می توانند برای جلوگیری از سفرهای طولانی خسته کننده از این ایستگاه ها بهره مند شوند.
آرامون با اعلام اینکه برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی از دی ماه آغاز شده است، از شهرداران و فرمانداران خواست تا در ایام تعطیلی نوروزی در خصوص سوء استفاده افراد فرصت طلب برای ساخت و سازهای غیرمجاز هوشیار باشند.
به گزارش ایرنا پیشنهاد استفاده از شیارهای جاده ای موزیکال در محوز های مواصلاتی آذربایجان غربی در این جلسه مطرح شد.
در نوروز 2 سال گذشته ، 16 نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که این رقم در نوروز سال گذشته با 25 درصد افزایش به 20 نفر رسید.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.