رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو و چالدران گفت: ۱۱ مورد وقف در سال ۹۷ در سطح شهرستان ماکو به ثبت رسیده است.

اسکندرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف ها بیش از ۸ میلیارد ریال است افزود: درآمد موقوفات ماکو از اول سال جاری تا به امروز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و این درآمد موقوفات برای هزینه های روزانه مساجد، کمک به فقرا، تبلیغات اسلامی، قرآنی و مذهبی صرف شده است.

رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان ماکو و چالدران در ادامه همچنین از برگزاری کلاسهای قرآنی با عنوان طرح تربیت حافظان قرآن، برای ۶۳۰ نفر طی تفاهم نامه ای با کمیته امداد شهرستان ماکو خبر داد.

وی همچنین بر اجرای طرح دست های مهربان با همکاری کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و هیئت امنای مساجد در راستای کمک به دانش آموزان و نیازمندان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برای ۵۰ نفر اشاره و تصریح کرد: همچنین ۱۱۰ بسته تحصیلی در طرح مهر تحصیلی در راستای حمایت از دانش‌آموزان، از محل درآمدهای موقوفات شهرستان تهیه و توزیع شد.

اسکندر زاده افزود: دریافت ۵۷ مورد سند شش دانگ مالکیت برای موقوفات، ثبت بیش از ۸۷ فقره اجاره نامه، اعطای قرآن به مساجد و برگزاری محفل انس با قرآن از فعالیت های مهم این اداره طی سال جاری در این مدت بود.

 رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان ماکو و چالدران اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۸ از ۲۸ اسفند لغایت ۱۳ فروردین در بقعه سید صدرالدین چالدران و مسجد حضرت ابوالفضل ماکو با اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: سنت حسنه وقف از دیرباز به شکل های گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است که اسلام آن را در مسیر روشن منطقی و هدفدار مترقی و دقیق‌تر قرار داده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.