جعفر وحدت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا سازماندهی 199 نفر در قالب شبکه مراقبت اعم از بخش دولتی و خصوصی جهت پایش مزارع انجام شده است و تا 16 فروردین به حالت آماده باش کامل قرار دارند.
وی اظهار داشت: بیش از 13 هزار دستگاه سمپاش پشتی تراکتوری به منظور مبارزه با انواع آفت ها و بیماری ها و علف های هرز در محصولات باغی و زراعی استان آماده شده است.
وی با اشاره به مبارزه همگانی با آفت سن گندم و مشارکت همه جانبه برای کنترل و مهار به موقع این آفت در سطح استان، بیان کرد: طی سال زراعی جاری بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از 600 میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سن در مزارع غلات استان هزینه می شود.
«وحدت» با بیان اینکه این اعتبار صرف حفظ محصول، کنترل و اطلاع رسانی، اجاره خودرو و کمک به مشارکت کنندگان خواهد شد، پیش بینی کرد که مبارزه با آفت سن گندم در سطح 120 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در سال زراعی جاری انجام شود.
وحدت اضافه کرد: با توجه به عملکرد خوب سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سال های اخیر در مهار آفت سن غلات، امید است امسال نیز درصد خسارت این آفت در استان با حمایت های استانداری و فرمانداری های شهرستان ها و همکاری عوامل مربوط به حداقل برسد.
به گزارش ایرنا در سال زراعی گذشته در سطح استان مبارزه با آفت سن و پوره غلات در سطح 33 هزار و 760 هکتار و مبارزه با علف های هرز در سطح 162 هزار و 450 هکتار انجام شد.
با گرم تر شدن شرایط آب و هوایی و کاهش بارندگی ها امکان ریزش آفت سن پوره و بروز انواع آفت ها و بیماری های دیگر در مزارع گندم و غلات استان وجود دارد.
آذربایجان غربی دارای 700 هزار تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 50 درصد این اراضی به کشت گندم اختصاص می یابد.
سالانه بین 500 تا 700 هزار تن گندم در استان برداشت می شود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.