پروژه های آبخیزداری در پیرانشهر به مناسبت هفته منابع طبیعی افتتاح شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی امروز طی مراسمی با حضور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان سازه آب بند در روستاهای دلاوان، کلاکین و به صورت نمادین در روستای بندره  افتتاح شد.
سازه آب بند روستای بندره به حجم ۱۲۵۰ متر مکعب بااعتبار ٢٧٠ میلیون تومان ساخته شده و ظرفیت مخزن آب بند آن ۴۲۰۰ متر مکعب است.
هادی قاسمی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: امسال اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای حوزه آبخیز استان تخصیص داده شده که بر همین اساس طرح هایی در ۱۵ شهرستان و در ۲۰ حوزه آبخیز افتتاح و یا به زودی افتتاح خواهند شد.
قاسمی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح های آبخیزداری جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از وقوع سیلاب و تثبیت آب رودخانه است، افزود:طی سال ۹۷ با اجرای این طرح ها از فرسایش یک میلیون و ۱۹۰ هزار مترمکعب خاک جلوگیری شده و طرح های آبخیزداری در ۱۳۳ هزار هکتار از زمین های استان اجرا و ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.
علی رمضان پور رئیس اداره منابع طبیعی پیرانشهر نیز گفت: امسال ۲۰ سازه در بحث آبخیزداری در پیرانشهر ساخته شده که ۷ سازه ملاتی به حجم ۳۲۰۰ مترمکعب، ۴ سازه گابیونی به حجم ۴۲۰ مترمکعب و ۹ سازه خشک سینی به حجم ۱۵۰ مترمکعب بوده است
وی گفت: در حوزه آبخیزداری شهرستان اقدامات دیگری نیز انجام گرفته  که  می توان عملیات کوپه کاری ۲۶۵ هکتار، بذرپاشی ۲۰۵ هکتار، قرق ۵۰۰ هکتار اشاره کرد که از اعتبار ۲ میلیارد و ۷۶ میلیون تومانی تخصیصی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ،‌در این راستا هزینه شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.