سعید رهبر سوره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یکهزار و 230 مورد امدادرسانی جاده ای، 90 مورد امدادرسانی در برف و کولاک و بیش از 360 مورد امدادرسانی به مراجعه کنندگان حضوری به پایگاه های جاده ای هلال احمر بوده است.
وی ادامه داد: همچنین طی سال جاری هلال احمر آذربایحان غربی در 37 عملیات نجات از کوهستان های استان حضور داشته است.
وی با اشاره به اینکه 26 پایگاه ثابت، سیار، کوهستانی، شهری و بین شهری امداد و نجات در طول فصل زمستان برای کمک به مسافران آماده باش بود، اظهار داشت: 17 پایگاه ثابت امداد و نجات، 2 پایگاه ثابت کوهستان، 2 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امداد هوایی در این طرح حضور دارد.
وی اعلام کرد: 11 هزار نفر در تعامل با جمعیت هلال احمر این استان فعالیت‌های داوطلبانه بشردوستانه انجام می دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: همچنین بیش از پنج هزار امدادگر و نجاتگر ثبت شده در سامانه هلال احمر این استان فعالیت می کنند و در آمادگی کامل برای مقابله با بحران قرار دارند.
رهبر سوره ادامه داد: امروز امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر از آمادگی و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا باید هر لحظه آماده خدمت‌ رسانی باشند.
وی اضافه کرد: امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی، انجام امداد و کمک های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاههای جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی بود که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه کرد.
وی اعلام کرد: شماره تماس سه رقمی «112» و «33831875» هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و امدادرسانی به حادثه دیدگان است.
به گزارش ایرنا طرح امداد و نجات زمستانی از 22 آذر ماه جاری آغاز شد و به مدت 92 شبانه روز ادامه دارد.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.
هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.
هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد.
حمایت از آسیب دیدگان نظامی و غیر نظامی، آمادگی در برابر سوانح، پاسخ گویی به سوانح، کمک به بهبود بهداشت و سلامت جامعه، گسترش اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ وهلال از محورهای اصلی فعالیت جمعیت هلال احمراست.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.