به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی روز یکشنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر 315 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت دارد و به افراد در زمینه های مختلف آموزش های مهارتی ارائه می کند.
محسن مددی افزود: مشارکت در طرح واگذاری مدیریت کارگاه های آموزشی بخش دولتی، شیوه نامه های خرید خدمات آموزشی و اجرای آموزش های خاص، مشاوره آموزشی و تلاش آموزشگاه ها برای توسعه شاخص های اعتبارسنجی از برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای ساماندهی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای است.
وی بیان کرد: نیازسنجی آموزشی و ارائه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار در راستای اشتغالزایی ضروری بوده و این اداره کل در این زمینه موفق بوده است.
وی ادامه داد: اتکا بر توانمندی ها و خودباوری به منظور تقویت نقاط قوت و رفع نارسایی ها از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی برای تقویت بخش خصوصی آمادگی دارد تا در صورت توانمندی، بخش هایی از فعالیت های خود را بر اساس شیوه نامه های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد واگذار کند.
به گزارش ایرنا، وجود مهارت از جمله مهمترین راهکارهای رسیدن به شغل پایدار به شمار می رود ولی بی توجهی به این موضوع مهم و اساسی، معضلی برای جویندگان اشتغال و ایجاد شغل در ایران و به تبع آن آذربایجان غربی ایجاد کرده است.
سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز دولتی و آزاد آذربایجان غربی برگزار می شود؛ این آمار در حالی است که کل آموزش دیدگان سال 1395 حدود 16 هزار نفر بود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.