مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 6 پروژه با حجم سرمایه گذاری 170 میلیون دلار به سرانجام خواهد رسید.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، داوود غفارپور در نشست خبری با اصحاب رسانه یکی از مشکلات اصلی سرمایه گذاران خارجی در استان را عدم امکان انتقال سرمایه خارجی به کشور برشمرد و تصریح کرد: برای حل این مشکل سرمایه گذاران می توانند از طریق صرافی های مجاز و یا کارگزاری بانک های مختلف در خارج از کشور اقدام کنند.
وی ادامه داد: بر اساس سیاست های دولت برای ورود سرمایه خارجی به کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد و سرمایه گذاران می توانند از طرق مذکور نسبت به ورود سرمایه خود به کشور اقدام کنند.
غفار پور با بیان اینکه تا پایان سال جاری 6 پروژه مصوب سرمایه گذاری خارجی به سرانجام خواهد رسید خاطرنشان کرد : حجم کل سرمایه گذاری در 6 پروژه مذکور 170 میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 32پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم یک میلیارد و 117 میلیون دلار در حال فعالیت در سطح استان هستند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی در خصوص راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان نیز گفت: تا کنون 42دستگاه با 375 دبیرخانه به ازای هر خدمت در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری وصل شده اند که موظف به ارائه خدمت به سرمایه گذاران و طرح های ایجادی و توسعه ای منوط به دارا بودن طرح توجیه فنی و اقتصادی هستند.
وی ادامه داد: تاکنون 160 فرصت سرمایه گذاری در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان ارسال شده است که براساس بررسی ها،  42 طرح توجیه فنی و اقتصادی دارند.
غفارپور در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور حمایت و هدایت سرمایه گذاران در استان گفت: تهیه بسته سرمایه گذاری در قالب فلش کارت، تهیه کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان به تفکیک تمامی شهرستان ها و در سه زبان رسمی، کتاب اطلاعات مشوق های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، ویژه و سرزمین اصلی از جمله اقدامات صورت گرفته است و نقشه راه جامع سرمایه گذاری استان و همچنین شناسایی مناطق مستعد سرمایه گذاری نیز در سطح استان در حال انجام است که با پایان این طرح ها بتوانیم خدمات و هدایت های لازم را نسبت به سرمایه گذاران ارائه دهیم.
مدیرکل امور اقتصادی ودارایی آذربایجان غربی با بیان اینکه با توجه به محدودیت نقدینگی دولت در سال های اخیر به جهت استمرار پرداخت اعتبارات عمرانی به اوراق مشارکت اسناد خزانه روی آورده است تصریح کرد: سهمیه استان در اسناد خزانه برای سال های 95 و 96 به ترتیب75 و 547 میلیارد تومان بود که از نظر میزان جذب با عملکرد بالای 98 درصد رتبه اول در میان استان ها را کسب کرده ایم.
وی ادامه داد: کل سهمیه استان از محل اوراق مشارکت اسناد خزانه در سال جاری 682 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 280 میلیارد تومان آن جذب شده و تا پایان تیرماه سال آتی فرصت برای جذب این اسناد مالی داریم.
غفارپور افزایش اعتبارات استان طی سال های اخیر را گامی مثبت در توسعه استان ارزیابی و تصریح کرد: تاکنون از مجموع اعتبارات استان در سال جاری هزار و 953 میلیارد تومان تخصیص داشته است که 1545 میلیارد تومان از آن مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و 406 میلیارد تومان در بخش اعتبارات هزینه ای بوده است.
وی اظهار کرد: باتوجه به وضعیت موجود تا پایان سال هیچ گونه مشکلی در روند پرداخت اعتبارات استان نخواهیم داشت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در خصوص درآمدهای مصوب استان در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: کل درامد مصوب استان در سال جاری هزار و 6 میلیارد تومان بود که بیش از 90 درصد(911میلیارد تومان) آن را درامدهای مالیاتی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در طول ده ماه سال جاری 82 درصد از درامدهای مالیاتی استان با رقمی بالغ بر825 میلیارد تومان تحقق یافته است که امیدواریم با اعمال مشوق های مالیاتی مد نظر وزارت اقتصاد میزان تحقق درامدهای مالیاتی استان در سال جاری به بیش از 95 درصد برسد.
غفارپور با اشاره به مطالبات و بدهی های دستگاه های اجرایی استان نیز عنوان کرد: میزان مطالبات دستگاه های استان از دولت و میزان بدهی آن ها به پیمانکاران در سال جاری به ترتیب 6500 و 5000 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.