به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حامد ساجدی نژاد روز چهارشنبه در این آیین به ضرورت تبیین ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، عقاید دینی و آرمان های والای بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: مردم به ویژه روستاییان و عشایر صاحبان اصلی این انقلاب هستند و توجه به این قشر از جامعه و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنان از اولویت های دولتمردان و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام ساجدی نژاد بیان کرد: برقراری ارتباط نزدیک و صمیمی بین مردم و مسوولان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که منجر به رفع موانع و کاستی ها و پیشرفت امور، افزایش رضایتمندی و حمایت مردم از نظام و پایداری و تداوم انقلاب می شود.
وی با مقایسه عملکرد بخش کشاورزی در قبل و بعد از انقلاب، اظهار داشت: در سال 1340 تولید ناخالص بخش کشاورزی 29 درصد بود در حالی که این رقم در سال 1356 در سایه سیاست های غلط رژیم منفور پهلوی و عدم حمایت از بخش کشاورزی به 9 درصد کاهش یافت که منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها شد.
حجت الاسلام ساجدی نژاد گفت: این در حالی است که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد رونق و شکوفایی بخش کشاورزی و توانمند سازی روستایی و عشایر هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این آیین اظهار داشت: مسابقات قرآنی عشایر این شهرستان در رشته های حفظ، قرائت قرآن و اذان با شرکت 26 نفر از مؤذّنان، قاریان و حافظان در 2 بخش برادران با 18 نفر و خواهران با هشت نفر برگزار شد.
علی دیانتی گفت: این مسابقات با همکاری نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد میاندوآب و با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف برگزار شد.
به گزارش ایرنا در پایان این مسابقات یک روزه از نفرات برتر رشته های مختلف و برپاکنندگان این محفل با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.
در پایان این آیین مسوولان با حضور در منزل شهید والامقام «بهرام عباسپور» از شهدای بسیج عشایری روستای شیرین آب با خانواده این شهید دیدار کردند.
به گزارش ایرنا در میاندوآب یکهزار و 200 خانوار عشایری با جمعیت بالغ بر هفت هزار و 500 نفر زندگی می کنند که نقش مهم و بسزایی در تولید لبنیات، گوشت قرمز و سایر محصولات کشاورزی این شهرستان دارند.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.