مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: سوداگری دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کامیار داهیم در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد  در خصوص گرانی های اخیر در بازار گوشت قرمز گفت: با وجود اینکه امسال یک ونیم میلیون راس دام بیشتر از سال گذشته دراستان وجود دارد ولی سوداگری و دلالی های موجود باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده است  و باید برای جلوگیری از این مشکل، خرید دام زنده برای کشتارگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
داهیم بااشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها2 دامپزشک دراستان حضور داشتند تصریح کرد: درحال حاضر نزدیک به٣ هزار دامپزشک متخصص باانجام ٦٠نوع فعالیت دامپزشکی درسراسر استان مشغول به فعالیت هستند که نشان از میزان دسترسی ٩٠ درصدی مردم به خدمات دامپزشکی است.
وی بااشاره به اینکه دامپزشکی استان سالانه٢٠ میلیارد تومان برای سلامت دام های استان هزینه می کند خاطرنشان کرد: ۵۵‌ درصد این هزینه ها از جمله واکسیناسیون دام و طیور،‌سموم و خدمات دامپزشکی که بالای ١١میلیارد تومان هزینه است بصورت یارانه ای و رایگان در اختیار مردم استان قرار می گیرد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه استان سالانه بطور میانگین  یک میلیون تن محصولات دامی تولید می کند ا‌ظهار کرد: ٧٠درصد تولیدات استان به مصرف داخلی می رسد و تنها٣٠ درصد به استان های دیگر صادر می شود.
داهیم ادامه داد: سالانه ١٠٠هزار تن واردات، ترانزیت و صادرات محصولات دامی از مرزهای استان انجام می شود.
وی بااشاره به اینکه برای کنترل واحدهای عرضه و کشتارگاه های غیر قانونی استان مشکل کمبود نیروی انسانی و اعتباری داریم افزود: کشتارگاه ارومیه مشکل زیست محیطی و بهداشتی دارد که نیازمند تجهیز و بازسازی است.
داهیم تاکید کرد: ‌سالانه2.5 میلیون راس، تجارت دامی در٢٧میدان عرضه دام استان صورت می گیرد ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص توسعه زیرساخت ها واصلاح میادین تجارت دام استان انجام نشده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.