سلیم احمدی افشار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع آرد یارانه ای در بین روستاییان و عشایر این شهرستان به صورت ماهیانه انجام می شود و سهمیه هر ماه آنها 76 تُن است.
وی اضافه کرد: از این مقدار 24 تُن سهمیه عشایر و 52 تُن نیز سهمیه روستاییان این شهرستان است که 50 درصد هزینه ها به صورت یارانه و توسط دولت پرداخت می شود.
وی با اشاره فعالیت 225 واحد خبازی در این شهرستان نیز گفت: از این تعداد 162 واحد خبازی در مناطق شهری و 63 واحد نیز در مناطق روستایی فعالیت می کنند.
احمدی افشار گفت: سهمیه ماهیانه واحدهای خبازی شهری یکهزار و 200 تُن آرد و سهمیه واحدهای روستایی نیز 370 تُن است که توزیع براساس میزان پخت آن ها صورت می گیرد.
وی در خصوص فرهنگ سازی برای مصرف نان های سبوس دار در این شهرستان نیز گفت: در این زمینه برنامه ها و دوره هایی ویژه ای برای مسوولان واحدهای نانوایی برگزار شده و بیش از 20 هزار بروشور نیز در زمینه فواید نان های سبوس دار توزیع شده است.
احمدی افشار با اشاره به فعالیت 2 کارخانه تولید آرد در مهاباد نیز گفت: این 2 کارخانه با تولید روزانه 720 تُن آرد، علاوه بر تامین آرد واحدهای خبازی در مهاباد، بخشی از آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی میاندوآب، بوکان و سردشت را نیز تامین می کنند.
رییس اداره غله و خدمات بازرگانی مهاباد با اشاره به اینکه امسال 58 هزار و 876 تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان مهاباد خریداری شده افزود: این مقدار گندم در سه سیلو بخش خصوصی، یک سیلوی دولتی و سه مرکز تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است.
مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 183 هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.
3020/6185/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.