به گزارش ایرنا ایرج شجاعی عصر روز پنجشنبه در جلسه نشست صمیمی با ورزشکاران این شهرستان افزود: باید تلاش کرد تا قدردانی از نخبگان ورزشی در کشور به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شده و از تجربه و دانش آنان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
وی با بیان اینکه انتقاد به نحوه عملکرد فعالان ورزشی نیز در همه رشته ها باید سازنده و بدور از تخریب شخصیت های بزرگ باشد، اضافه کرد: نخبگان ورزشی در هر جامعه ای به طور محدودی ظهور می کنند و از این رو باید از آنان حمایت و همراهی شود.
فرماندار مهاباد نخبگان و ورزشکاران برجسته را الگویی شایسته برای جامعه عنوان کرد و گفت: باید با برجسته سازی و معرفی قهرمانان و ارزش نهادن به افتخارآفرینی آنان، شور و نشاط نسل جوان را افزایش دهیم.
وی افزود: پیشکسوتان عرصه های ورزشی بازوان توانمند ورزش هر منطقه هستند و از این رو باید از تجربه های خوب آنان استفاده کرد و با جلوگیری از خانه نشینی آنان در راستای استفاده از تجربه های گرانبهای آنان برای تربیت نسل جوان بهره برد.
شجاعی کمبود فضای ورزشی را از اصلی ترین مشکلات ورزش مهاباد عنوان کرد و افزود: با توجه به موقیعت جغرافیایی این شهرستان پیدا کردن زمین مناسب با کاربری ورزشی و بدون عوارض بسیار مشکل است اما تلاش می کنیم مکان های ورزشی را با اولویت مناطق حاشیه شهر گسترش دهیم.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد نیز در این جلسه گفت: هم اکنون هشت پروژه بزرگ ورزشی شامل بازسازی و ساخت ورزشگاه آزادی و گوگ تپه مهاباد در حال انجام است که منابع مالی آنها با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر ورزش تامین می شود.
قرنی مصطفی پور با اشاره به عملکرد ورزشکاران مهاباد در رشته های مختلف بیان کرد: بیشترین تعداد ملی پوش تیم های ملی بعد از مرکز استان به این شهرستان تعلق دارد.
وی همچنین از کسب رتبه برتر استان در مسابقات المپیاد ورزشی استعدادیابی کشور خبر داد و برگزاری اولین مراسم تجلیل از پیشکسوتان و مدال آوران مسابقات استانی، کشوری و جهانی این شهرستان را از دیگر برنامه های سال جاری عنوان کرد.
مصطفی پور یادآور شد: هم اکنون هفت تیم ورزشی از جمله در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال و ترامپولین در لیگ های دسته اول و دوم در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.
در ادامه این جلسه پیشکسوتان، ورزشکاران و روسای هیات های مختلف ورزشی به بیان مشکلات و نظرهای خود در عرصه های مختلف ورزشی پرداختند.
شهرستان 241 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.