رحیم حب نقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استاد راهنمای اول رساله این دانش آموخته رشته جنگل دانشگاه ارومیه 'عباس بانج شفیعی' و استاد راهنمای دوم 'مهدی عرفانیان' بودند و 'امین طیبی' از دانشگاه پردو آمریکا و 'احمد علیجانپور' مشاوره این رساله را برعهده داشتند.
وی افزود: دفاع این رساله با موضوع 'بررسی روند طولانی مدت تخریب و بازیابی جنگل های سردشت ایران در اثر اعمال سیاست های مختلف با استفاده از سری های زمانی لندست' انجام شد که منجر به دستاوردها و یافته های بسیار کلیدی جهت برنامه ریزی برای مدیریت آینده جنگل های آذربایجان غربی است.
حب نقی با اعلام اینکه از این رساله پنج مقاله استخراج شده و در مجله های ISI و ISC منتشر شده است، اضافه کرد: برای ارتقاء علمی دانشگاه ارومیه تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
به گزارش ایرنا، هادی بیگی عضو بنیاد نخبگان آذربایجان غربی است و فرصت 6 ماهه دوره دکترای خود را نیز در دانشگاه هومبولت برلین (دانشگاه 67 جهان براساس رتبه بندی تایمز) گذرانده است.
**جنگل های سردشت با 85 هزار هکتار مساحت جزو جنگل های زاگرس شمالی و در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.
**دانشگاه ارومیه یکی از 81 دانشگاه جامع کشور محسوب می شود و بیش از 13 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه ارومیه در 15 کیلومتری شهر ارومیه در جاده سرو واقع شده است.
3214/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.