به گزارش ایرنا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز شنبه در این همایش در شوط بیان کرد: در این همایش از 319 نفر که طرح توسعه ای ارایه داده بودند تقدیر شد که از این میزان 285 نفر دانش آموز بود.
غلامرضا سلیمانی افزود: 34 مقاله و طرح نیز توسط فرهنگیان و معلمان به دبیرخانه همایش ارسال شده بود.
وی اضافه کرد: پرسش مهر رخدادی مهم در نهادینه کردن پرسشگری و مشارکت دانش آموزی در راستای ایفای نقش برای توسعه است.
وی اضافه کرد: از برنامه ها و طرح های پیشنهادی دانش آموزان و معلمان در تدوین برنامه های توسعه منطقه استفاده می کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید تولید علم براساس نیاز جامعه باشد، ادامه داد:‌ امروز در مناطق مختلف براساس نیاز و موقعیت آن منطقه باید برنامه ریزی آموزشی صورت گیرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از ایجاد سه مدرسه بین المللی در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت خبر داد و افزود: از سراسر دنیا قرار است سرمایه گذار به این منطقه مراجعه کنند و ایجاد مدارس در سطح بین المللی ضروری بوده و سازمان در این خصوص اقدام کرده است.
سلیمانی همچنین خواستار ایجاد هنرستان های آموزش کشاورزی با دانش روز دنیا شد و ادامه داد: فراهم سازی شرایط آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته در مدارس در اولویت قرار گیرد.
امام جمعه شوط نیز در این همایش گفت: پیشرفت علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیت فعلی حاصل نظام اسلامی است و باید از ظرفیت نیروی انسانی مستعد این منطقه استفاده شود.
حجت الاسلام محمد رضا جباری درادامه خواستار تشکیل شورای نخبگان لجستیک منطقه آزاد ماکو شد و افزود: محور توسعه و آبادنی منطقه لجستیک است و لازم است سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص برنامه ریزی کند.
وی اضافه کرد: لازم است که ضعف مدیریت عرصه های راهبردی نظام با شورای نخبگان منطقه ای حل شود و از این جهت نخبگان و صاحب نظران کشور می توانند توسعه پایدار و راهبردی را سرعت ببخشند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.