مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: نیازهای مالی و تامین منابع بیمه سلامت در بودجه سال ۹۸ متناسب با نیازهای سازمان نیست.
به گزلرش ایسنا آذربایجان غربی، نادر نانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه جایگاه مناسبی برای تامین منابع و نیازهای مالی بیمه سلامت در بودجه سال ۹۸ پیش بینی نشده است تصریح کرد: لحاظ شدن بودجه با شرایط فعلی برای سال ۹۸ موجبات انباشت بدهی سنوات قبل خواهد شد.
نانبخش با اشاره به پرداخت کامل مطالبات اسناد ارائه شده توسط موسسات دولتی، دانشگاهی و سایرین در سال جاری خاطرنشان کرد: براساس سیاست های اجرایی بیمه سلامت ایران، ادارات تابعه اجازه پرداخت بدهی های سنوات قبل و سال۹۶را از طریق بودجه سال جاری ندارند و بر همین اساس برای پرداخت بدهی های سنوات قبل نظیر سال ۹۶ نیازمند ردیف بودجه ای ویژه ای هستیم.
وی افزود: در سال جاری ماهیانه مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان برای اسناد ارائه شده توسط موسسات دولتی، دانشگاهی و خصوصی توسط بیمه سلامت استان پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی میزان بدهی بیمه سلامت به موسسات دولتی دانشگاهی و سایر مؤسسات تحت قرارداد با بیمه سلامت از سال ۹۶را ۲۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بنابر اعلام وزارت بهداشت ۵۰۰ میلیون یورو از منابع ارزی کشور در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد که با استفاده از این اعتبار و نیز اوراق مشارکت و خزانه بدهی های سنوات سال ۹۶ موسسات دولتی، دانشگاه و خصوصی پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته تعدادی از افراد و موسسات سودجو تحت عنوان "دفترچه سلامت" به صورت تلفنی اقدام به جذب متقاضیان بیمه تکمیلی می کنند اظهار کرد: این موسسات هیچ گونه ارتباطی با بیمه سلامت آذربایجان غربی ندارند واقدامات این قبیل افراد خلاف قانون است و شهروندان به هوش باشند که در دام اینگونه افراد گرفتار نشوند.
نانبخش در خصوص تعداد افراد تحت حمایت بیمه سلامت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱میلیون و ۹۷۷ هزار نفر از مردم استان در صندوق های مختلف بیمه سلامت استان عضو هستند که از این تعداد صندوق بیمه روستایی با ۱ میلیون و ۱۵۴ هزارنفر بیشترین اعضا را دارد و صندوق بیمه همگانی با ۵۷۲هزار نفر، صندوق بیمه کارکنان با ۱۹۳هزار نفر و صندوق بیمه ایرانیان با ۲۱هزار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.ِ
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی بابیان اینکه ۸۶درصد از جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت در پرداخت حق بیمه مشارکتی ندارند افزود: هیچ یک از افراد تحت پوشش بیمه همگانی و بیمه سلامت روستایی مشارکتی در پرداخت حق بیمه ندارند که منابع مالی مورد نیاز این گروه افراد از طریق منابع دولتی تامین میشود و لذا تامین بودجه لازم سازمان در سال آینده نقش بسزایی در ارائه خدمات مناسب به افراد تحت پوشش خواهد داشت.
وی در خصوص میزان حق بیمه افراد در بیمه سلامت ایرانیان نیز خاطرنشان کرد: هزینه ماهیانه هر فرد ۲۲هزار تومان است که به عبارتی هزینه سالیانه حق بیمه برای یک خانواده ۴نفری رقمی بالغ بر یک میلیون تومان است.
نانبخش از برگزاری اولین نشست هم اندیشی در عرصه بیمه در سطح استان خبر داد و افزود: متقاضیان، پژوهشگران، مردم و صاحب نظران حوزه بیمه از تاریخ ۱۵ آذر لغایت ۱۵دی ماه سال جاری فرصت دارند تا از طریق سامانه http://shareidea.ihio.gov.irدر این نشست ثبت نام کنند و با استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران عرصه بیمه فرایندهای اجرایی و خدمات ارایه شده خود را از لحاظ کیفی و کمی بهبود بخشیده و اصلاح خواهیم کرد.
وی با اشاره به استقبال کم مردم از سامانه ارتباط مردمی بیمه سلامت ایران افزود: از زمان راه اندازی این سامانه در راستای احیای حقوق شهروندی افراد تحت پوشش استقبال شایان توجهی از این سامانه نشده است و مردم استان می توانند از طریق این سامانه به صورت شبانه روی نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را از عملکرد سازمان به ما ارائه کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.