کامبیز شاوله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 18 دانش آموز در سال تحصیلی گذشته و 6 دانش آموز نیز در تابستان سال جاری ثبت نام شده و اکنون در مدارس مهاباد مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: این دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله نبود تمایل والدین، تغییر مکان، نوع زندگی و شغل خانواده ها، بدسرپرست بودن و مشکلات اقتصادی مجبور به ترک تحصیل شده بودند که شناسایی و شرایط بازگشت آنها به مدارس مهیا شد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش مهاباد موضوع افراد بازمانده از تحصیل و یافتن راهکاری برای شناسایی و جذب این افراد به چرخه آموزش را در قالب کمیته انسداد مبادی بی سوادی دنبال می کند.
رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: این نهاد برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل، نیاز به حمایت و همکاری سایر بخش های جامعه از جمله فرمانداری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بخشداران و مشارکت مردم دارد.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی (1397-1396) بیش از یکهزار و 100 نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد که 700 نفر از آنان به مدارس بازگردانده شدند.
براساس قانون، تحصیل اجباری در ایران شامل هشت سال دوره‌های ابتدایی و راهنمایی است و والدینی که فرزندان 6 تا 14 سال خود را به مدرسه نفرستند، مجرم بوده و باید جریمه شوند اما این قانون ضمانت اجرایی ندارد.
طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش تعداد بازماندگان تحصیل کشور در حدود 142 هزار نفر است.
نرخ باسوادی در آذربایجان غربی 94 درصد است و این استان از لحاظ نرخ رشد سواد آموزی در جایگاه ششم کشور قرار دارد.
مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت و 43 هزار دانش آموز و 320 مدرسه شهری و روستایی است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.