به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: در 40 سال گذشته و به برکت نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به جامعه معلولان شده و آنان از امکانات و خدمات مناسبی برخوردار شده اند.
وی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی، بسترها و زمینه های بسیار خوب و مناسبی برای شکوفا شدن استعدادهای معلولان فراهم شده تا آنان بتوانند پا به پای دیگر افراد جامعه در توسعه کشوری مشارکت کنند.
فرماندار تکاب ادامه داد: معلولان با تکیه بر توانمندی های منحصر به فرد و عزم راسخ و توکل بر خداوند ضمن ساختن زندگی خوب برای خود و خانواده شان در مسیر سربلندی ایران اسلامی و کسب افتخارات بزرگ در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی در سال های گذشته نقش بسیار پررنگ و حضوری ماندگار و موثر داشته اند.
مکرمی اضافه کرد: نهادهای حمایتی از جمله اداره بهزیستی باید با رویکردی رو به رشد و نگاه توسعه ای، اقداماتی فراتر از رسیدگی های روزمره به امور معلولان انجام دهند و در جایگاه بسترسازی برای ارتقای سطح توانمندی آنان قرار گرفته و زمینه ای برای حضور پر رنگ تر معلولان با استعداد و خلاق در جامعه را ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت معلولان مورد توجه جدی مسوولان قرار دارد، گفت: مدیران و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی باید با صبر و حوصله در راستای افزایش سطح ارائه خدمات به معلولان تلاش کنند.
فرماندار تکاب افزود: اداره بهزیستی با افزایش اقدامات حمایتی از معلولان زمینه گسترش امکانات و خدمات رفاهی، تفریحی و آموزشی برای مددجویان و کم توانان ذهنی و حرکتی را فراهم کند.
در این مراسم همچنین از مددجویان بهزیستی و مددکاران و مربیان فعال در عرصه خدمات رسانی به معلولان شهرستان تکاب با حضور فرماندار تکاب قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، همزمان با روز جهانی معلولان، فرماندار تکاب با ابوالفضل قرنی، جوان معلول جسمی و حرکتی، دیدار کرد.
دوازدهم آذرماه مصادف با سوم دسامبر میلادی به نام روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 700 معلول کم توان جسمی و ذهنی تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.
7514/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.