رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از کشف بیش از 7 تن و 562 کیلوگرم موادمخدر و پیش ساز در استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سرهنگ حق وردیان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: طی سال جاری بیش از 7 تن و 562 کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش ساز در استان کشف شده که از این میزان بی شاز یک تن و 860 کیلوگرم مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه 36 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شد افزود: در این راستا مجموع دستگیر شدگان در استان 11 هزار و 524  نفر بوده که از این تعدادد 9 هزار و 317 نفر معتاد و هزار و 947 نفر توزیع کننده و 260 نفر قاچاقچی بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان 960 کیلو و 262 گرم مواد مخدر کشف و 2 هزار و 360 نفر دستیگیر شدند اظهارکرد: با اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده 178 کیلو و 171 گرم مواد مخدر کشف و 2 هزار و 634 نفر نیز در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: 644 هزار و 942 گرم مواد مخدر با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی در استان کشف شده است.

سرهنگ حق وردیان با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای پیشگیری اظهار کرد: 148 برنامه آموزشی در بخش آموزش همگانی یگانهای انتظامی ، نیروهای مسلح و بسیج، اجرای آموزش همگانی در محلات، محیط های آموزشی، سازمانها و اصناف در طول سال اجرا شده است.

وی فرهنگسازی را در پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: مواد مخدر سرمنشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است که با آگاه سازی و  آشناسازی جامعه  با مهارتهای مقابله اعتیاد و آشنایی با مضررات مواد مخدر می تواند تا حدود زیادی از افزایش این بلای خانمان سوز جلوگیری کند.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.