فرماندار ماکو گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان ماکو آمادگی کامل برای مدیریت سوانح را در این شهرستان دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شاهین علیزاده در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران ماکو با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تامین سوخت برای نانوایی ها مدارس و بیمارستان‌ها همچنین تامین نمک کافی همراه با آمادگی کامل نیروهای اداره راه برای باز کردن راهها و جاده ها باید به جدیت پیگیری گردد، افزود: نقش جهاد کشاورزی در راستای اطلاع رسانی به کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات شان و ارائه نکات درجهت رعایت اصول کشت بسیار چشمگیر است.

فرماندار شهرستان ماکو با بیان اینکه تعطیلی مدارس باید زودتر اطلاع‌رسانی شود، تصریح نمود: با توجه به اهمیت تردد و امنیت دانش آموزان در مواقع بارندگی باید تصمیمات لازم در اسرع وقت گرفته شود.

وی همچنین بر لزوم رصد و شناسایی سیلاب ها و آبراه ها برای جلوگیری از سیل های مخرب در شهرها و روستاها اشاره کرد و عنوان کرد: هلال احمر ماکو در سوانح جاده ای با فعال کردن ایستگاه های جاده ای حضور موثر داشته باشند.

علیزاده اعلام کرد: به علت موقعیت خاص جغرافیایی ماکو، سیل نخستین و مهم‌ترین حادثه طبیعی است که این شهرستان را تهدید می‌کند.

فرماندار ماکو همچنین بر لزوم تامین سوخت مورد نیاز روستاییان در ایام سرد سال اشاره کرد و گفت: مشکلاتی پیرامون سوخت رسانی روستاییان وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات نیز حل و فصل شود.

در این جلسه علی پور رئیس اداره هواشناسی شهرستان ماکو با تاکید بر اینکه ۵۱ درصد شهرستان را خشکسالی خفیف تشکیل می‌دهد افزود:  بیشتر بارش‌ها در فصل بهار (اردیبهشت ماه )و کمترین میزان بارش ها در مرداد ماه و دی ماه رخ میدهد.

اسماعیل زاده رئیس هلال احمر شهرستان ماکو نیز در گریزی بر ارائه عملکرد این اداره از مهرماه سال ۹۶ تا مهرماه سال جاری گفت: کل آسیب‌دیدگان در صحنه حوادث طی سال گذشته ۲۳۵ نفر بودند که امسال نیز آمارها  تا مهرماه  ۲۴۸ نفر را نشان می دهد.

وی همچنین بر میزان آمادگی امدادگران هلال احمر شهرستان ماکو در حوادث و سوانح بحرانی اشاره کرد و گفت: پایگاه امداد و نجات جاده ای در قالب تیم پیشرو در حوادث آماده‌باش شبانه روزی هستند که در قالب تیم ارزیاب به حوادث اعزام می شود.

رحیمی رئیس اداره راه شهرستان ماکو نیز از آمادگی این اداره برای مدیریت بحران برف در جاده ها و راه های شهری تاکید کرد و گفت: نمک و ماسه به صورت ذخیره ای در شهرستان وجود دارد که تعمیرات خودرو های برف روب در دست اقدام است.

وی همچنین آسفالت سرد را از دیگر اقدامات این اداره در راستای آمادگی برای بحران عنوان کرد و افزود: متأسفانه کمبود ماشین آلات  یکی از معضلاتی است که این اداره همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

عابدین زاده رئیس شرکت نفت ماکو نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت در سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت توزیع شده است افزود: در سال گذشته میزان کل مصرف فرآورده ها در شهرستان ماکو ۱۰۶ میلیون لیتر بود.

وی همچنین بر رویه توزیع سوخت در شهرستان اشاره کرد و گفت: قبلا این رویه به‌ صورت کالابرگ بود که امروزه با الکترونیکی شدن آن شاهد بعضی مشکلات در این حوزه هستیم که ماحصل آن کاهش ۲۰ درصدی خانوار در دریافت سوخت است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.