رسول روشنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 396 نفر طی مدت مشابه سال گذشته بر اثر تصادف جاده ای و شهری در استان جان خود را از دست داده بودند که این رقم امسال 13 درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش 1.4 درصدی را نسبت به سال پیش از آن شاهد بودیم.
وی بیان کرد: از کل جان باختگان حوادث رانندگی طی نیمه نخست امسال در آذربایجان غربی حدود 79 درصد را مردان تشکیل می دهند که این رقم بسیار بالایی است و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: از این تعداد، 225 نفر در جاده های برون شهری و روستایی و 67 نفر در معابر درون شهری جان خود را از دست داده اند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: طی نیمه نخست امسال هشت هزار و 249 نفر در تصادف های جاده ای و شهری مصدوم شدند که 16 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
به گزارش ایرنا تلفات سوانح رانندگی در ایران از جمله بالاترین آمارها در دنیا به شمار می رود که با وجود کاهش نسبت به دهه 80، هنوز سهم زیادی از مرگ و میرها را در کشور در اختیار دارد.
بر اساس نظرات صاحب نظران، بهبود وضعیت جاده ای، توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها، بهبود کیفیت خودروها در کنار فرهنگسازی برای رانندگی بهتر، مطمئن تر و کم مخاطره تر از جمله مهمترین راهکارهای کاهش تلفات در این خصوص به شمار می رود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.