اکبر عبدالله نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت پنج هزار و 600 تن انواع کالا به کشورهای همسایه و اروپایی صادر شده است.
وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی، مواد پلاستیکی، انواع فلزات، محصولات کشاورزی، لوازم خانگی، سنگ مرمر و کاشی و سرامیک از جمله کالاهایی هستند که از طریق گمرک پلدشت به کشورهای اروپایی صادر می شود.
وی با بیان اینکه گمرک پلدشت، موقعیت مناسبی برای توسعه صادرات کالا در میان گمرکات استان را دارد، اضافه کرد: برای تحقق این امر نیازمند توجه مسوولان در امور زیرساختی از جمله بهسازی مسیر ارتباطی است.
فرماندار پلدشت افزود: طی نیمه نخست سال جاری 133 هزار نفر از اتباع خارجی از نخجوان وارد شهرستان پلدشت شده و با خرید کالای ایرانی رونق اقتصاد شهرستان را رقم زده اند.
به گزارش ایرنا، پلدشت در 47 کیلومتری غرب ماکو و شمالی ترین نقطه این استان واقع بوده که در سال 1388 از ماکو جدا شد و به جمع 17 شهرستان این استان پیوست؛ پایانه و گمرک مرزی پلدشت نیز در این شهرستان و در کنار رود مرزی ارس قرار گرفته که یکی از دروازه های ترانزیت کالا از ایران به اروپاست.
مسیر گمرک و پایانه مرزی پلدشت به مقصد کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و قفقاز بسیار هموار بوده و وجود این مسیر مناسب، رونق مبادلات اقتصادی ایران با شمال آسیا و اروپا را موجب شده است.
آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق به ‌دلیل دارا بودن پنج پایانه و 9 گمرک مرزی ظرفیت قابل توجهی برای دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی دارد و در این میان پایانه و گمرک پلدشت با وجود ظرفیت های صادراتی، ترانزیتی و گردشگرپذیری، نمود عینی بهره مندی از یک ظرفیت محلی برای ارزآوری پایدار در این استان مرزی است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.