جلیل جباری روز دوشنبه در بازدید از آثار تاریخی چالدران با اشاره به راه اندازی موزه جنگ در این شهرستان افزود: این موزه یکی از موزه های تخصصی شمال استان خواهد بود که امسال در مرحله انتخاب مشاور برای تعیین محدوده بوده تا طرح خود را برای ایجاد و ساماندهی این مکان ارائه کند.
وی ادامه داد: تا آخر سال جاری موزه طب با همکاری دانشگاه ارومیه، موزه فرهنگ با همکاری آموزش و پرورش و موزه بانک با همکاری بانک مسکن در ارومیه راه اندازی می شود تا علاقه مندان با محتوای این موزه ها نیز آشنا شوند.
جباری افزود: وجود مقبره سید صدرالدین در چالدران یکی از ظرفیت های بسیار مهم شمال استان است که می تواند در نوع خود موجب جذب گردشگران زیادی به چالدران و شمال استان باشد.
وی گفت: مجموع هزینه های مطالعه موزه جنگ چالدران 500 میلیون ریال در مرحله اول برای مطالعه و اجرایی کردن پروژه است و این هزینه ها به زودی تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 11 موزه و سایت موزه بخش دولتی و 2 موزه در بخش خصوصی شامل موزه مردم شناسی ارومیه و مهاباد، موزه باستان شناسی ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و حسنلو، موزه سنگ سه گنبد، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.