علی عیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته میزان تولید این محصول در استان 168 هزار تن بود، افزود: پارسال بیش از 2 هزار و 400 تن گوجه فرنگی به عراق صادر شد.
عیدی با اشاره علل کاهش تولید این محصول در سال جاری، گفت: شرایط اقلیمی منطقه، کاهش بارندگی و عدم کاشت به موقع و انتقال نشاء دیر هنگام سبب افت میزان عملکرد گوجه فرنگی در سال جاری شد.
وی با اشاره به قیمت بالای گوجه فرنگی در استان طی سال جاری بیان کرد: برای تامین گوجه فرنگی مورد نیاز داخل و کنترل قیمت گوجه فرنگی صادرات آن متوقف شد اما صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: میزان سطح زیرکشت گوجه فرنگی در سال گذشته هفت هزار هکتار بود که این رقم در سال جاری به حدود 57 درصد سال گذشته و چهار هزار هکتار رسیده است.
به گزارش ایرنا گوجه فرنگی کشت شده در آذربایجان غربی پاسخگوی نیازهای این استان است و مازاد آن نیز به رب گوجه فرنگی در صنایع تبدیلی تبدیل می شود.
اما به علت مشکلات فروش و قیمت نامناسب در فصل زراعی گذشته، کشاورزان رغبتی به کشت این محصول در سال جاری نداشتند و این امر یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت این محصول در استان به شمار می رود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.