به گزارش ایرنا، محمد قسیم عثمانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه امام جمعه بوکان، افزود: شیوه برخورد با جوانان در پست های مدیریتی و استمرار سیاست چرخش نخبگان باعث توسعه کشور در جنبه های مختلف خواهد شد.
وی ائمه جمعه را نمادی از پیوند دین و سیاست دانست و گفت: نقش ائمه جمعه در تحکیم وحدت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل است.
رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی نیز با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع)، گفت: امام حسین(ع) محبوب پیامبر اسلام و سرور آزادگان جهان بود و همه ما باید از پیروان واقعی آن امام باشیم.
حجت الاسلام عسگر فعال آذر ادامه داد: خدمت رسانی مسوولان به مردم باید بدون منت باشد و در این راه امام علی (ع) را اگلوی خود قرار دهند.
وی با توجه به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: مسوولان اجرای باید در این شرایط با نرمی با مردم رفتار کنند زیرا مردم ولی نعمتان ما مسوولان به شمار می روند.
حجت الاسلام فعال آذر به جایگاه و اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از شئونات حکومت اسلامی است که باید به آن اهمیت داده شود چون یکی از نشان و ارکان حکومتی ما همان نماز جمعه است.
وی اضافه کرد: همه مسوولان بوکان برای اجرای برنامه های فرهنگی و دینی خود باید با امام جمعه شهر هماهنگ باشند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی بیان کرد: نگاه تخصصی یکی از مطالبه دینی ما بوده که کارشناسان آن علما و روحانیان هستند.
فرماندار بوکان هم گفت: وحدت و انسجام یکی از ضرورت های جامعه است و همه ما باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم.
جمال خسروی افزود: پیوند و ارتباط بین امام جمعه و مسوولان وحدت طلبی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از خدمات چهل ساله ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده تجلیل و با حکم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ماموستا ملا عباس احمدی باغ به عنوان امام جمعه بوکان معرفی شد.
ماموستا ملاعباس احمدی 10 سال امام جمعه موقت بوکان و عضو شورای روحانیت در بوکان را در کارنامه خود دارد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای 251 هزار نفر جمعیت است که 197 هزار نفر آن در شهر ساکن هستند.
7510/ 3020 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.