به گزارش ایرنا، سرهنگ ابراهیم امرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آن دسته از مشمولانی که تا پایان سال 97، هشت سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 ثبت نام کرده و نسبت به بهره‌مندی این طرح اقدام کنند، در غیر این صورت از سال آینده باید به سربازی اعزام شوند.
وی با بیان اینکه میزان جریمه برای مقاطع مختلف متفاوت است، ادامه داد: برای مشمولان غایب زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، کاردانی 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای عمومی 35 میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرپزشکی 40 میلیون تومان و دکترای تخصصی پزشکی 50 میلیون تومان است.
سرهنگ امرانی اظهارداشت: به ازای داشتن همسر 5 درصد و به ازای داشتن هر فرزند 5 درصد تخفیف شامل مشمولان غایب می شود و مشمولانی که خود تحت حمایت کمیته امداد و یا بهزیستی هستند شامل 50 درصد تخفیف می شوند.
وی گفت: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی کشور هیچ یک از صنوف نمی توانند مشمولان غایب را بکارگیری کنند و برابر قانون در تخلف بار اول باید هزینه یک سرباز معادل 6 میلیون و 507 هزار تومان و اگر تکرار شود هزینه 3 سرباز را پرداخت کند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی آذربایجان شرقی افزود: در حوزه اعزام تمامی مشمولان اگر تا 3 ماه غیبت داشته باشند 3 ماه اضافه خدمت سنواتی، از 3 تا 6 ماه غیبت 6 ماه اضافه خدمت سنواتی منظور می شود.
وی اضافه کرد: در بحث خروج از کشور نیز کسانی که کارت پایان خدمت ندارند برای سفرهای زیارتی 3 میلیون تومان، سفرهای سیاحتی 15 میلیون تومان و علمی 80 میلیون تومان به عنوان ودیعه باید پرداخت کنند.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.