به گزارش ایرنا، علاءالدین ازوجی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: با توجه به ظرفیت های خوب ارس برای اشتغالزایی در دو بخش فراگیر و روستایی، تسهیلات بانکی قابل توجهی در کمیته فنی استان آذربایجان شرقی تصویب شده است.
وی اعلام کرد: در بخش طرح های مصوب از محل اعتبارات روستایی و عشایری به 18 طرح از ارس اعتبار 280 میلیارد ریالی اختصاص یافته است.
سرپرست اداره کل توسعه اشتغال و سیاست گذاری بازار کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در بخش طرح های مصوب از محل اعتبارات فراگیر نیز به 13 طرح از ارس 538 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
ازوجی خاطرنشان کرد: کل اعتبار اختصاص داده شده برای شهرستان جلفا 57 میلیارد ریال بود که طرح های جدید با توجه به ظرفیت بالای ارس برای سرمایه گذاری شناسایی شد و اعتبار به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم طرح های اشتغالزایی تامین بازار فروش است که ارس و سایر مناطق آزاد می توانند در حل این مشکل موثر باشند.
دولت دوازدهم در لایحه بودجه سال 1397، ایجاد 980 هزار فرصت شغلی جدید را هدف گذاری کرده است و سیاست های توسعه اشتغال دولت در سال 1397 در قالب برنامه های اشتغال فراگیر، اشتغال عشایری و روستایی، اشتغال حمایتی ارائه شده است.
منابع تجهیز شده در لایحه بودجه سال 1397 برای توسعه اشتغال در مجموع حدود 174 هزار میلیارد ریال عنوان شده است که دولت بنا دارد از این منابع به عنوان اهرم در ترکیب یا تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی و نظام بانکی کشور استفاده کند.
پیش بینی دولت بر آن است که از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی حدود 150 هزار میلیارد ریال و از محل تسهیلات بانکی حدود 350 هزار میلیارد ریال منابع در ترکیب با منابع بودجه عمومی تجهیز کند.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.