احمد مجتهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این واحد، آزمایشات تشخیصی تکاملی بیلی با هدف تامین، حفظ و ارتقای سطح تکاملی کودکان از طریق اقدامات پیشگیرانه، آموزشی، غربالگری و تشخیص کودکان انجام می شود.
وی ادامه داد: این آزمایشات در حقیقت نشان دهنده سن تکاملی نسبت به سن تقویمی کودک بوده تا با شناسایی مشکلات و انجام مداخلات سریع و به موقع ، کودکان همزمان با رشد سنی، رشد تکاملی مناسبی را داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تکامل کودکان در سال های آغازین کودکی و نقش بازی ها و محرک های بیرونی در روند تکاملی کودکان و کسب مهارت های لازم برای زندگی اجتماعی در دوران بزرگسالی، انجام تست تشخیصی تکاملی با عنوان (بیلی) بسیار سودمند خواهد بود.
وی گفت: بر این اساس، واحد تکامل کودکان به همت این دانشکده و با تلاش گروه سلامت جمعیت و خانواده در مرکز خدمات جامع سلامت هاشم آباد، تجهیز و فعالیت این مرکز آغاز شده و به خانواده ها ارائه خدمات می دهد.
وی افزود: این مرکز با پذیرش کودکان بر اساس معیارها و اقدامات استانداردهای سنین مختلف دوران کودکی و با روش بازی با کودک، روند تکاملی کودکان را بررسی کرده و تمرین های رشد و یادگیری را ارائه می کند.
وی اضافه کرد: خانواده ها می توانند برای بررسی روند تکاملی فرزندان خود یا با مراجعه به این واحد و یا با شماره تلفن 37221814 تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 18 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 78 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.