مسعود نوری امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به تعداد ورزشکاران وزنه بردار فعال استان آذربایجان شرقی افزود: در زمان حاضر 92 نفر وزنه بردار در بخش آقایان و 20 وزنه بردار در بخش بانوان در سطح استان فعالیت می کنند.
نوری خاطر نشان کرد: در مسابقات وزنه برداری نوجوانان کشور ویژه سنین 13 تا 15 سال که به تازگی در استان البرز برگزار شد، عرفان مرادی از مراغه در دسته 56 کیلوگرم موفق شد وزنه 83 کیلو گرم را در یک ضرب و 94 کیلوگرم را در 2 ضرب بالای سر ببرد و سه مدال طلای تک ضرب، 2 ضرب و مجموع این مسابقات را به دست آورد.
وی اضافه کرد: در این مسابقات عرفان آقایی، وزنه بردار اهل میانه نیز در 62 کیلوگرم موفق به مهار وزنه 77 کیلوگرم در یک ضرب و 106 کیلوگرم در 2 ضرب شد و توانست مدال طلای 2 ضرب از آن خود کند.
وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در 2 بخش امتیازی و مدالی اظهار داشت: تیم وزنه برداری آذربایجان شرقی در پایان این مسابقات با کسب چهار مدال طلا و یک مدال نقره پس از استان های مازندران و فارس مقام سوم را در بخش مدالی به خود اختصاص داد.
وی همچنین از تعامل با سازمان ورزش شهرداری تبریز برای استفاده از ورزشگاه های شهر تبریز در امر استعداد یابی ورزش وزنه برداری سخن گفت و عنوان کرد: تا به حال موفق به جذب هیچ حامی مالی نشده ایم؛ البته بنا داریم امسال در برنامه های هیات وزنه بردای استان در این خصوص اقداماتی را انجام دهیم تا با کمک مالی حامیان، برای اعتلای این رشته ورزشی المپیکی در سطح آذربایجان شرقی به موفقیت هایی دست یابیم.
دبیر هیات وزنه برداری آذربایجان شرقی همچنین از اعزام چهار نفر از وزنه برداران پیشکسوت استان به مسابقات جهانی پیشکسوتان در اسپانیا خبر داد و گفت: نمایندگان استان بیست و سوم مرداد جاری تبریز را ترک می کنند و 25 مرداد در این مسابقات شرکت می کنند.
جلیل جهان پور کوزه کنانی، رییس هیات وزنه برداری آذربایجان شرقی نیز گفت: لیگ های استانی هر دو ماه یک بار در استان برگزار می شود و شهرستان هایی که اعلام آمادگی داشته باشند این مسابقات را برگزار خواهیم کرد.
جهان پور کسب دو مقام توسط وزنه برداران آذربایجان شرقی در مسابقات البرز را نوید بخش قرار گرفتن ورزش وزنه برداری استان در مسیر رشد و توسعه دانست.
وی اضافه کرد: متاسفانه در 2 سال گذشته لیگ استانی وزنه برداری تعطیل بوده که با پیگیری های مستمر مربیان، داوران، ورزشکاران، همکاران و مسوولان ورزشی استان دوباره از سر گرفته شده و شاهد تاثیرات مثبت آن نیز هستیم.
وی یکی دیگر از برنامه های هیات وزنه برداری آذربایجان شرقی را آغاز فعالیت رشته وزنه برداری در شهرستان های فاقد این رشته ذکر کرد.
9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.