به گزارش ایرنا، حمید شکری روز پنجشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی مراغه افزود: دهیاری ها به عنوان بازوان اجرایی دولت در روستاها اجرا کننده سیاست های عملیاتی در این مناطق هستند و باید در این راستا تلاش کنند.
وی ادامه داد: دهیاران باید با توانمندی و احساس مسئولیت در مسیر توسعه عمرانی، اقتصادی و اجتماعی روستاها به عنوان مهمترین بخش فعال و تولید کننده جامعه حرکت کنند.
وی با بیان اینکه باید در راستای جبران عقب ماندگی ها تلاش کرد اضافه کرد: با بکارگیری راهکارها و سیاست های موثر دولت، می توان توسعه روستاها را متصور بود.
وی گفت: متاسفانه در سال های اخیر اقدام موثری در تبدیل شیوه های سنتی کشاورزی به شیوه های مدرن و مکانیزه در این شهرستان و منطقه نشده و از این رو رسالت دهیاری ها در این زمینه سنگین تر از گذشته و سایر نقاط کشور است.
شکری افزود: بر این اساس، اصلاحات و تغییرات بنیادی باید از درون مدیران و به ویژه دهیاران برای توسعه روستاها آغاز شود.
بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: این بخش با 74 روستا و 65 هزار نفر جمعیت روستایی و دارا بودن 68 دهیاری از ظرفیت های بالایی برای توسعه روستایی برخوردار است.
حکیمه انتظاری افزود: در راستای توسعه و عمران روستایی تاکنون تمامی روستا از برق، 63 درصد از شبکه گاز و 57 درصد روستاها نیز از شبکه آب شرب بهداشتی برخوردارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز در 13 روستا آسفالت ریزی، احداث مجاری جمع آوری آب های سطحی و در 10 روستا نیز مسیرگشایی در حال انجام است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.