جواد رحمتی روز چهارشنبه در نشست شورای فنی استان با بیان اینکه وضعیت مالی و بودجه ای استان از شرایط عمومی کشور تاثیرپذیر است، اظهار داشت: اینکه تاکنون اعتبارات هنگفتی در استان توسط دستگاه های اجرایی جذب نشده، برایم شوک آور است و باید تلاش کنیم در فرصت یک روزه نسبت به جذب و یا جابجایی محل اعتبارات اقدام کنیم.
وی به دستگاه های اجرایی استان فرصت داد تا فردا نسبت به جذب بودجه های تخصیصی و یا در صورت امکان برای جابجایی ردیف ها با سایر دستگاه ها و طرح های عمرانی اقدامات فوری انجام دهند.
رحمتی با تاکید بر اینکه در شورای فنی استان باید مسایل کلان طرح شده و از طرح مسایل جزئی خودداری شود، افزود: مسایل جزئی باید در فرمانداری ها و کارگروه پیمان که از زیرمجموعه های شورای فنی است، طرح و درباره آنها تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: از این پس در جلسات شورای فنی باید هر دستگاه اجرایی حداقل 30 دقیقه از عملکرد موفق و یا غیرموفق خود را ارایه داده و تجربیات خود را در حوزه های عمرانی در اختیار سایر دستگاه ها قرار دهد.
رحمتی اضافه کرد: همچنین باید در جلسات مزبور از مراکز علمی، فنی و تخصصی غیردولتی نیز حضور داشته باشند تا مسایل به صورت دوطرفه بین دولت و بخش خصوصی حلاجی شده و تصمیم گیری شود.
وی با تاکید بر کیفی سازی طرح های عمرانی در دستگاه های اجرایی، گفت: کیفیت کارها از اهمیت بالایی برای دولت برخوردار است و در این زمینه تلاش می کنیم دبیرخانه شورای فنی فعال شده و محور اصلی این شورا نباید به رویکردهای تقاضامحور خلاصه شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین به موضوع صرفه جویی در مصرف برق در ادارات دولتی اشاره کرد و از شرکت توزیع برق استان خواست تا نسبت به قطع برق شهری ادارات اقدام فوری کرده و در این زمینه ابتدا از استانداری شروع کند.
رحمتی افزود: تمامی ادارات دولتی آذربایجان شرقی موظف هستند از ساعت 15 به بعد بجای برق از ژنراتورها استفاده کنند.
وی، سهم آذربایجان شرقی در صرفه جویی برق در فصل تابستان را بیش از 120 مگاوات اعلام و اضافه کرد: از این میزان برق مصرفی، 53 مگاوات به ادارات و دستگاه های دولتی اختصاص دارد که اگر صرفه جویی های لازم به عمل آید، نصف سهم استان از محل صرفه جویی حاصل می شود.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.