به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذائی مراغه افزود: دلیل به وجود آمدن برخی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی، عمل نکردن مسئولان و مدیران به مصوبات کارگروه در گذشته بوده است.
وی ادامه داد: بر این اساس باید پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذائی به عنوان یکی از مهم ترین کمیته های شهرستانی مورد اهتمام و توجه بیشتر مدیران ادارات خدمات رسان شهری و روستایی باشد.
وی با اشاره به برخورداری 89 درصدی شهروندان مراغه ای از شبکه فاضلاب شهری گفت: باوجود اقدامات و طرح های اجرا شده در مناطق شهری، هنوز با برخورداری و صد درصدی شهر مراغه از شبکه جمع آوری فاضلاب فاصله وجود داشته و این در حالی است که برخی شهرهای همطراز به صورت کامل از آن برخوردار شده اند.
وی با تاکید بر ارائه راهکارهای موثر برای رفع مشکلات موجود در زمینه فاضلاب روستایی نیز افزود: با توجه به کمبود بودجه و اعتبار برای ایجاد تصفیه خانه ها، می توان از ظرفیت مشارکت های مردمی، سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز اعتبارات دهیاری ها استفاده کرد.
وی افزود: هدایت فاضلاب های روستایی به سوی چاه های جذبی مطابق با استانداردهای زیست محیطی یکی از راهکارهای موثر در این زمینه خواهد بود.
وی با اشاره به لزوم احداث مدول سوم تصفیه خانه مراغه اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این نشست گفت: متاسفانه با وجود مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذائی این شهرستان تاکنون اقدام موثری برای جمع آوری پسماندها و فضولات حیوانی در مناطق روستایی نشده است.
احمد مجتهدی افزود: وجود این پسماندها و فضولات موجب به وجود آمدن زمینه های مساعد برای شیوع برخی بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام خواهد شد.
وی ادامه داد: آبیاری مزارع با فاضلاب های هدایت شده در مسیر رودخانه ها و شبکه های انتقال آب کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی و بهداشتی بوده که باید اقدامات مناسبی برای این منظور انجام شود.
وی اضافه کرد: با توجه به عدم برخورداری برخی مناطق حاشیه شهری و روستاهای نزدیک شهر از شبکه جمع آوری فاضلاب، جاری شدن این پسماندها با آغاز فصل گرما، احتمال شیوع برخی بیماری های واگیردار از جمله التور (وبا) را افزایش می دهد.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی و جمع آوری سگ های بی صاحب افزود: باتوجه به افزایش تعداد این حیوانات و تردد آنها در مناطق شهری و نیز احتمال انتقال برخی بیماری ها، اقدامات موثری در این زمینه انجام شود.
***
هشت دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس مراغه افزوده شد
به گزارش ایرنا، این هشت دستگاه خودرو شامل 2 دستگاه با سوخت بنزینی و 6 دستگاه با سوخت گازوئیلی بوده که طی دو سال گذشته خریداری شده بود.
براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه برای خرید این خودروها حدود 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و اکنون به ناوگان فوریت های پزشکی این شهرستان افزوده می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.