به گزارش ایرنا، حمید شکری عصر سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر در تالار عبدالقادر مراغی افزود: هنر در صورت بهره گیری مناسب از آن نقش به مراتب سازنده تری از هرگونه سخنرانی و خطابه دارد.
وی ادامه داد: وجود آثار هنری فاخر و ارزشمند در عرصه های مختلف از جمله شعر و خوشنویسی در شهر فرهنگی و تاریخی مراغه نویدبخش توسعه فرهنگی را در این خطه می دهد.
وی با بیان اینکه هنر تجلی زیبایی های الهی است اضافه کرد: هنرمندان نیز تجلی گر و خالق این زیبایی ها هستند.
دبیر جشنواره مشق مهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: این جشنواره با هدف ترویج هنر خوشنویسی، پویایی هنر و معرفی آثار فاخر و در 2 بخش استانی در زمینه خوشنویسی خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نیز در بخش شهرستانی ویژه هنرآموزان و دانش آموزان برگزار شد.
وی ادامه داد: از بین 150 اثر ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، 75 اثر توسط هیات داوران انتخاب و در قالب نمایشگاه در نگارخانه استاد نیکخوی مراغه به نمایش درآمده است.
وی اضافه کرد: در این جشنواره، کارگاه تخصصی هنر خوشنویسی با محور نگاهی به آثار مرحوم استاد احمد جودی برگزار و کتاب گنجینه الاسرار با مضمون اشعار عمان سامانی به خط استاد نیکخو رونمایی می شود.
به گزارش ایرنا در این آیین از پنج اثر برگزیده تجلیل شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.