استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: علت افزایش بی‌دلیل قیمت برخی کالاها باید رصد شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال جاری ۱.۵ میلیارد دلار کالای اساسی، ۲.۲ میلیارد دلار کالای مصرفی و ۱۱.۶ میلیارد دلار، کالای واسطه‌ای و در مجموع ۱۹.۶ میلیارد دلار ثبت سفارش شده است و هیچ وارد کننده و بنگاه اقتصادی نداریم که از طریق سامانه ثبت سفارش، اقدام کند و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تعلق نگیرد. همچنین، بازار بورس کالا هم باید مدیریت شود تا خود کالا هم گران نشود.
وی در ادامه تاکید کرد: بعد از قضیه‌ی خروج آمریکا از برجام، با شرایط جدیدی روبه‌رو هستیم، آمریکا وزارت جنگ را به اتاق خزانه‌داری برده است، از این رو تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص و ارگان‌ها وضع می‌کند، امروزه، رو در رویی نظامی به رو در رویی و محاربه اقتصادی تبدیل شده است و باید بینش و تصمیم گیری‌هایمان نسبت به دوماه قبل تغییر کند.
وی تصریح کرد: مدیران منتظر نباشند مثلا کامیون داران تجمع کرده و دست از کار بکشند تا بعدا پیگیر مشکل آنان شویم، بلکه مدیران باید برای ارزیابی پیش قدم شوند، ممکن است پشت سر برخی از حرکات این چنینی، کسان دیگری باشند.
خدابخش در ادامه از دایر شدن میز خدمت از ابتدای تیر ماه، طی بخشنامه‌ای خبر داد و گفت: از ابتدای تیر ماه، مراجعان، خدامات مورد نیازشان را از این طریق دریافت خواهند کرد تا مجبور به مراجعه به قسمت‌های مختلف نشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بانک‌ها، دارایی، مالیات و بیمه تامین اجتماعی، بنگاه‌های اقتصادی را در شرایط کنونی، تحریم نکرده و تحت فشار قرار ندهند. 
وی در ادامه با اشاره به میزان اشتغال زایی در استان در سال گذشته گفت: در سال گذشته، برای ۲۶ هزار و ۵۵۷ نفر، شغل ایجاد شده است ، ۲۲۵ واحد جدید تولیدی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، راه‌اندازی شده و ۲۶۸ واحد نیز توسعه یافته است، همچنین برای ۹۰۰ واحد جدید و توسعه یافته نیز مجوز صادر شده است که از سال جاری اجرایی خواهند شد.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به تصویب طرح کارورزی و استاد-شاگردی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا کنون، ۱۲ هزار نفر در طرح کارورزی و ۲۰۰ نفر در طرح استاد-شاگردی ثبت نام کرده‌اند و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی هم برای پذیرش، اعلام آمادگی کرده است، باید کاری کنیم که تفکر عوض شود، چرا که اشتغال زایی از پشت میز نشستن ایجاد نمی‌شود، ادارات دیگر اجازه استخدام ندارند، در همه جای دنیا، جوانان با کار در کارخانجات، شغل یاد می‌گیرند نه در اداره‌جات.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.