حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در تبریز به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: تحولات چند دهه اخیر غرب آسیا، ابعاد مختلف کارآمدی و عمق راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و دفاعی را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: این در حالی است که طی سال های اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریان ارتجاع همواره به دنبال صلح با رژیم غاصب صهیونیستی بوده است، که در مقابل این جریان، گروه های مقاومت با تاسی به جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و مسیر مبارزه و پایداری اسلامی را انتخاب کرده اند.
آل هاشم یادآور شد: امروز جهانیان شاهد هستند که گروه های مقاومت در برابر زیاده خواهی نظام سلطه به چنان بالندگی رسیده اند که افسانه شکست ناپذیری اسرائیل غاصب را در جریان جنگ های مختلف بر باد داده اند و این دستاوردی بزرگ و ممتاز برای انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و وجود محور مقاومت، طراحی ها و دسیسه های غرب و استکبار جهانی علیه جهان اسلام یکی پس از دیگری با شکست مواجه می شود و این شدنی نبود مگر با تفکر ناب بسیجی و جهادی.
آل هاشم گفت: آنچه که امروز فرهنگ شهادت طلبی را در میان جوانان عراقی، لبنانی، سوری، افغانی و یمنی شکل داده است، الگوگیری از انقلاب اسلامی است که باعث شده ابتکار عمل در این کشورها به دست محور مقاومت بیافتد.
وی، دلاوری ها و ایثارگری های رزمندگان اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس را عامل اصلی موفقیت های بین المللی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن متجاوزین رژیم بعث عراق نمونه کامل و اصیل فرهنگ شهادت طلبی در میان مردم ولایت مدار ایران اسلامی است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه فتح خرمشهر با فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت به سرانجام رسید، افزود: ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادیم که با مدیریت خوب می توان اسلام را فاتح جهان کرد و امروز نیز به شدت نیازمند کارهای بیشتر از این جنس هستیم.
آل هاشم، ایستادگی و مقاومت را عاملی اصلی هراس و عقب نشینی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و ادامه داد: هرگاه ما ایستادگی کرده و در برابر زیاده خواهی دشمنان عقب نشینی نکرده ایم، دشمنان سر جای خود نشسته و جرات پیش دستی نداشته اند.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با بیان اینکه سوم خرداد یکی از روزهای مهم و فراموش نشدنی تاریخ ایران است، گفت: دنیا در این روز بزرگ به ایمان، صلابت، عزم و عشق رزمندگان اسلام آفرین گفت و استکبار به خود لرزید.
امیر سرتیپ دوم خلبان جاوید هاشمی افزود: خرمشهر سرزمینی است که خاکش از خون شهدا و فرزندان ایران مزین شده است و ما باید نام و یاد شهدای فتح خرمشهر را همواره زنده و گرامی بداریم.
وی با تاکید بر حفظ و حراست از حریم و حماسه هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: نباید گرامیداشت های مربوط به این دوران پرفروغ تاریخ ایران فراموش شده و چنین آیین هایی کمرنگ شود.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.