به گزارش جمعه ایرنا، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری شهرستان خداآفرین با تاکید بر رفع موانع ساخت و ساز روستایی از سوی دستگاه های مرتبط ، افزود: برای روستاهایی که در منطقه آزاد و مناطق حفاظت شده قرار دارند باید برای اجرای طرح های توسعه و هادی مجوز داده شود.
وی با بیان اینکه در این راستا منابع طبیعی نیز باید اراضی ملی را به بنیاد مسکن واگذار کند، اظهار کرد: برای حفظ درآمد پایدار و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در اجرای طرح سد سازی به ازای زمین های مستغرق در بستر سد، زمین کشاورزی معوض به کشاورزان واگذار شود.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: برای حل مشکلات پنج روستای مستغرق در سد خداآفرین باید راه حل مناسب اندیشیده شود و این موضوع باید در اولویت منطقه آزاد قرار گیرد.
خدابخش ادامه داد: مشکلات حوزه زیر ساختی از جمله راه، پوشش تلفن همراه، اینترنت، برق و آب شرب روستاها با اولویت مسیرهای گردشگری در این شهرستان باید برطرف شود.
وی گفت: راه ارتباطی مناسب به ویژه راه اصلی و شریانی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین برای حل مشکل روستاها در این زمینه باید تلاش جدی انجام شود.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای بهسازی و آسفالت جاده ترانزیت و مرزی خداآفرین مطالعات انجام و برای تخصیص اعتبار آن ها اقدام شود.
خدابخش با تاکید بر لزوم حفظ آثار باستانی و تاریخی خداآفرین افزود: کارشناسان محل ایجاد موزه باستان شناسی را مطالعه و برای احداث آن اقدام کنند.
وی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها را ضروری دانست و گفت: بانک های عامل مطابق قانون باید سند روستایی را به عنوان وثیقه وام های اشتغالزایی قبول کنند.
7468/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.