به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان هریس افزود: در طی دهه های گذشته در راستای حفظ امنیت و تامین آرامش در کشور بیش از 200 نفر از مجاهدان گمنام وزارت اطلاعات خود را فدای انقلاب کردند.
وی اظهار کرد: بسیاری از توفیقات نظام جمهوری اسلامی مرهون همکاری مردم با دستگاه اطلاعات و گزارش های مردمی در جلوگیری از توطئه ها و ناامنی کشور است.
خطیب جمعه هریس یادآوری کرد: وزارت اطلاعات در چند سال گذشته با ضربه به 350 تیم تروریستی و کشف چندین تن مواد منفجره، 250 جلیقه و کمربند انتحاری و انهدام چند صد باند اشرار و قاچاقچیان سلاح، برای تامین امنیت مردم اهتمام جدی کرده است.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: حفظ سرمایه‌های علمی کشور از جمله دغدغه‌های اصلی وزارت اطلاعات بوده و تاکنون با اقدام های موثر سربازان گمنام امام زمان (عج) از آسیب رسانی به سرمایه‌های علمی کشور پیشگیری شده است.
وی گفت: وزارت اطلاعات از بدو شکل گیری تاکنون با انهدام شبکه‌های جاسوسی متعدد و شناسایی صدها نفر از افراد گرفتار شده در دام سازمان‌های اطلاعاتی، از آلوده شدن افراد و خروج اطلاعات استراتژیک و ارزشمند، دسترسی بیگانگان به منابع حیاتی کشور و انجام عملیات‌های خرابکارانه پیشگیری کرده است.
امام جمعه هریس همچنین با اشاره به مقام و منزلت معلم در دین مبین اسلام اظهار کرد: اگر ارزش اشخاص با میزان کارشان تعیین شود، بدون تردید معلمان برجسته ترین مقام ها را به دست خواهند آورد.
حجت الاسلام احمدی افزود: این قشر از جامعه مهمترین و حساس ترین کارها را به عهده دارند و آثار کارشان را با کمتر قشری می توان مقایسه کرد.
وی گفت: در درجه اول، انبیا و پیامبران الهی عهده‌دار این وظیفه مهم بودند و ماموریت تعلیم و تربیت مردم را به عهده داشتند و معلمان نیز کار آنان را ادامه می دهند.
خطیب نماز جمعه هریس به فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت‌های این سازمان و جمعیت امداد رسانی به حادثه دیدگان در سوانح غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، جلوگیری از امراض ناشی از فقر، تنگدستی و بیماری‌های مسری و تربیت پرستار برای ایجاد درمانگاه ها و بیمارستان های ثابت و سیار است.
حجت الاسلام احمدی افزود: صلیب سرخ و هلال احمر بزرگترین ارگان بین المللی برای تامین صلح و سلامت بشریت و تنها تشکیلاتی است که در زمان جنگ و در صلح برای کاهش دردهای بشری، تامین سلامت و شادمانی در جهان شبانه‌روز به کار اشتغال دارد.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.