به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره همایش استانی پژوهش های قرآن کریم در دانشکده علوم قرآنی مراغه افزود: تامل در آیات این کتاب آسمانی، کلید کشف گنجینه های معنوی و معرفتی برای بشریت است.
وی ادامه داد: عمل به آموزه های قرآنی و انس با آن، بر هر مسلمانی واجب بوده و این امر در قالب حرکت ها و همایش های قرآن پژوهی در جامعه تقویت می شود.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ حرکت ها و کارهای بسیاری برای اعتلا و شناخت قرآن کریم انجام شده است اضافه کرد: در قرون گذشته، تفسیرهای بسیاری نگاشته شده که در قرن چهاردهم هجری به اوج خود رسید.
آیت الله پورمحمدی گفت: علمای شیعه و سنی در طول سال های متمادی همواره در راستای تبیین و شناخت ابعاد مختلف معرفتی آیات قرآن کریم کتب بزرگی را تالیف کرده اند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی و دبیر این همایش نیز در این آیین گفت: شناخت قرآن کریم به عنوان نعمتی بزرگ برای بشریت، رسالتی مهم بر عهده علما و جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام حمید محمدی راد افزود: برگزاری مسابقات و همایش های قرآنی از برکات نظام اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
وی ادامه داد: با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص توجه به مفاهیم عمیق قرآنی، بخش پژوهش به همایش های بین المللی قرآن کریم افزوده شده و یازدهمین دوره بخش پژوهشی آن نیز امسال به صورت استانی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون همایش استانی پژوهش های قرآن کریم به صورت متمرکز در استان ها در حال برگزاری بوده و استانی شدن این همایش ها موجب افزایش چشمگیر میزان مقالات ارائه شده به آن شده است.
دانشکده علوم قرآنی مراغه در سال 1373 با پذیرش 10 دانشجو در رشته تربیت معلم قرآن فعالیت خود را آغاز و از سال 1381 از بین برادران و خواهران در رشته های تفسیر و علوم قرآن مجید به صورت متمرکز دانشجو پذیرش کرده است.
تاکنون 700 دانشجو در این دانشکده دانش آموخته شده و 300 دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.