به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری و اشتغال این شهرستان افزود: قوانین سرمایه گذاری متناسب با وضع موجود نبوده و برای دهه های گذشته نوشته شده است.
وی اضافه کرد: باید در قوانین سرمایه گذاری تجدید نظر شده و تفسیر مثبتی از قانون در جهت تسهیل امور سرمایه گذاران انجام شود و همه مسئولان باید با تدابیر ویژه در راستای حمایت از سرمایه گذاران، موانع را برطرف سازند.
وی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار با جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید از اهداف بلند مدت کارگروه اشتغال است افزود: درست است که ظرفیت شهرستان هشترود محدود است اما این دلیل نمی شود که به دور خود حصار بکشیم.
امینیان خاطر نشان کرد: فرمانداری شهرستان هشترود سابقه 60 سال دارد اما در مقایسه با دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی، عقب مانده که یکی از دلایل آن عدم احساس تعلق عمیق سرمایه داران به این منطقه است.
وی با اشاره به لزوم توجه به استفاده بهینه از مرکز رشد در شهرستان افزود: مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان می توانند با طرح ایده های نو در جهت ایجاد اشتغال و کار آفرینی گامی بزرگ بردارند و دولت نیز در این مسیر در کنار شرکت های دانش بنیان است.
امینیان به ظرفیت های موجود هشترود در زمینه ایجاد اشتغال اشاره و اظهار کرد: این شهرستان در دو بخش کشاورزی و گردشگری از ظرفیت های بالایی برخوردار است و همه باید تمام توان خود را جهت استفاده بهینه از این ظرفیت ها به منظور رشد و بهبود وضعیت اشتغال شهرستان به کار گیرند.
وی با اشاره به نرخ بالای 24 درصدی بیکاری در شهرستان گفت: همه ما باید در سال جدید با ایجاد فرصت های شغلی جدید، نرخ بیکاری در شهرستان را کاهش دهیم.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.