محمد نظری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمان کنونی 169 هزار و 213 نفر بیمه شده اصلی در صندوق ثبت نام کرده اند، افزود: این تعداد شامل روستائیان، عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستاها، زنبورداران، قالی بافان و رانندگان بین شهری در شهرهای زیر 20 هزار نفر استان هستند.
وی با بیان اینکه 47 درصد مشمولان استانی تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند، اظهار کرد: شهرستان بستان آباد با 68 درصد پوشش بیمه ای رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.
مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای این شهرستان 27 هزار نفر سهمیه ابلاغ شده بود، یاداوری کرد: از این تعداد سهمیه 18 هزار و 460 نفر تاکنون در این صندوق ثبت نام کرده اند.
نظری با اشاره به خدمات ارائه شده صندوق در استان ادامه داد: برای 913 نفر حکم بازنشستگی پیش از موعود در استان با پرداخت 10 سال حق بیمه و بالای 70 سال سن صادر شده است.
وی گفت: در شهرستان بستان آباد حکم بازنشستگی 88 نفر امروز طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای صندوق اعطا شد.
نظری افزود: در استان 240 نفر کارافتاده از اعضای صندوق وجود دارد که 15 نفر از آن ها در شهرستان بستان آباد ساکن هستند.
وی گفت: پنج هزار و 992 نفر از اعضای صندوق نیز از دنیا رفته اند که 348 نفر آن ها ساکن شهرستان بستان آباد بودند.
مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هفت هزار و 145 نفر در سطح استان حقوق بگیر صندوق وجود دارد که از این تعداد 451 خانوار بستان آبادی هستند.
نظری تعداد پرونده های تقاضای بازنشستگی در سطح استان با سابقه 10 سال پرداخت حق بیمه را شش هزار نفر عنوان کرد و افزود: در شهرستان بستان آباد 232 نفر برای بازنشستگی پرونده تشکیل داده اند.
وی گفت: متولدین تا سال 1346 دارای شرایط عضویت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر تنها تا پایان سال جاری فرصت دارند که عضو این صندوق شوند و از مزایای آن استفاده کنند.
شهرستان بستان آباد با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتر شرق تبریز واقع شده است.
/7239/80236183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.