نایب رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی  گفت: در کشور ما دائم به استقلال کانون وکلا حمله شده است.
به گزارش ایسنا٬ منطقه آذربایجان شرقی٬ حسین عبدالله پور شربیانی در مراسم تجلیل از رتبه های برتر آزمون  وکالت۱۳۹۶ در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت:  ارزیابی سایر جوامع نشان می‌دهد که حتی در حکومت هایی که ما آنان را به عنوان طاغوت می‌شناسیم استقلال و آزادی بیشتری در مقایسه با کشور ما به کانون وکلا می‌دهند.
وی افزود: در کشور ما دائم به استقلال کانون وکلا حمله کرده و بجای اینکه بگذارند  افراد این مجموعه فعالیت کرده و سطح حقوقی جامعه را ارتقا دهند٬ دائم مسائلی را مطرح کردند که ما اعضای این مجموعه نیز مجبور به اشتغال به این مسائل شده و در همان پله ی اول حفظ استقلال بمانیم‌.
وی تاکید کرد: هر جا قدرت در دست افراد و گروه خاصی متمرکز شود قطعا فساد به وجود می آورد. هدف از حمله به استقلال کانون وکلا نیز  این  است که قدرت در دست گروهی خاص متمرکز شود.
عبدلله پورشربیانی افزود: کانون وکلا بزرگترین نهاد مردمی در کشور ماست. نقش نهادهای مردمی و مستقل در تعدیل قدرت در تمامی کشور بسیار مؤثر بوده واگر مردم از حقوق شهروندی خود آگاه باشند جلوی بسیاری از فسادها گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: راجع به مسئله حقوق شهروندی جلساتی را با مسئولین استانی داشتیم و پیگیر هستیم تا مردم با آگاهی از حقوق خود از حداقل مسائل برخوردار شوند. دکتر روحانی نیز در دولت تدبیروامید اهتمام ویژه ای بر مسئله حقوق شهروندی دارند که این موضوع جای خوشحالی دارد.
وی در خصوص اهمیت استقلال کانون وکلا بیان کرد:  استقلال کانون وکلا در دو بخش مربوط به دادرسی عادلانه و حاکمیت است. در بخش دادرسی و نهاد قضا، استقلال کانون وکلا ۲۰الی۳۰ درصد در کار خود وکیل تاثیر می‌گذارد. ۷۰درصد مسئله و آنچه از اهمیت برخوردار است حق مردم و دفاع از حقوق موکلین است که تاثیر استقلال کانون وکلا به مراتب بیشتر بر روی حقوق مردم است.
وی بر لزوم رعایت اخلاق حرفه ای در مشاغل حقوقی تاکید کرده و گفت: بعضی از مسئولین در دادگاه ها برخورد نامناسبی با ارباب رجوع داشته و ادبیات را رعایت نمی کنند. طی جلسه ای با رئیس کل دادگستری استان این نقد تایید شد و با توجه به اینکه تربیت واقعی دانشجویان در مناسب حقوقی در دانشگاه ها اتفاق می افتد٬ رسالت سنگینی بر عهده این اساتید هست.
وی افزود: در خصوص اخلاق و رفتار حرفه ای و رعایت ادب، بنده به پشتوانه ی چندین سال تجربه می‌گویم در جامعه حقوقی، واقعا در این زمینه فقیر هستیم به این جهت از اساتید دانشگاه خواهش می‌کنیم که در این زمینه فعالیت کنند تا ما کارآموختگان حقوق از لحاظ اخلاقی و ادبی به درجات بالاتری برسیم تا وقتی دانشجویان حقوقی  صاحب مناسب حقوقی می‌شوند شان و منزلت شغلی را که دارند را رعایت کنند.
نایب رئیس کانون وکلای استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: حقوق کار کانون وکلای استان حتی قبل از لایحه ی استقلال کانون وکلای کشور که به کوشش مرحوم دکترمصدق درسال۱۳۳۶ انجام شده بود و چه انسان هایی که تلاش کردند تا نهاد حقوق امروز به اینجا برسد. مانیز به نوعی امانتدار این اشخاص هستیم و به زودی این امانت و کانون وکلا را به شما دانشجویان تحویل خواهیم داد. کانون وکلا به نوعی خانه ی همه ی حقوقدانان است.
وی گفت: هیچ تمدن بشری و پیشرفتی در دنیا بدون نیل به قانون امکانپذیر نیست و با توجه به پیشینه ی تاریخی دستاورد بشریت می‌توانم با قاطعیت بگویم حقوق برترین رشته ی دانشگاهی است.
معاون دانشکده ی الهیات دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان نیز در این مراسم تاکید کرد: حضور اعضای کانون وکلای استان در این مراسم ضمن چندبرابر کردن انگیزه ی دانشجویان٬ به نوعی حمایت معنوی از برگزارکنندگان این مراسم است.
احمدحسینی افزود:  دانشجویان برتر در آزمون وکالت که در مراسم حاضر هستند  نشانگر توان علمی اساتید دانشگاه و سایر اساتید فعال در حوزه حقوق هست.
وی در خصوص اهمیت شغل وکالت گفت: وقتی فرد ستم دیده ای به دنبال کمک و راه حل بوده و اولین کسی که به فکرش می‌رسد وکیل است٬ این مسئله و در کسوت یاری رساندن به مظلوم بودن لذت بخش است.
در پایان این مراسم که به همت انجمن علمی دانشجویی فقه و حقوق اسلامی با همکاری انجمن علمی حقوق برگزار شد٬ از رتبه های برتر آزمون وکالت سال۱۳۹۶ استان آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.