رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از مسمومیت ۲۲ نفر با مونوکسید کربن در ۴۸ ساعت اخیر در استان خبر داد و گفت: در طول دو روز گذشته، به استثنای چهار مورد فوتی در آچاچی میانه، مسمومیت پنج نفر در ایل گلی و ۱۷ نفر در ایلخچی تبریز با گاز مونوکسید کربن گزارش شده است که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرزاد رحمانی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور پیشگیری از گازگرفتگی عنوان کرد: استاندارد بودن لوله‌ی بخاری، اطمینان از باز بودن مسیر قبل از روشن کردن بخاری، آبی رنگ بودن شعله‌ها از جمله نکات ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت با مونوکسید کربن است.
رحمانی با بیان این که شهروندان از قرار دادن لوله‌های بخاری در آب خودداری کنند، اظهار کرد: با توجه به این که گاز مونومسید کربن در آب حل نمی‌شود، این اقدام بسیار خطرناک به شمار می‌آید. همچنین شهروندان از رد کردن لوله‌ها از شیشه و سقف کاذب نیز خودداری کنند؛ چرا که این کار سبب بازگشت گاز مونوکسید کربن به محیط و مسمومیت و خفگی می‌شود.
وی در پایان علایم مسمومیت با گاز را شبیه علایم سرماخوردگی دانست و خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده‌ی علایمی مانند درد بدن، سرگیجه و حالت تهوع سریعا پنجره‌ها را باز کرده و ضمن خاموش کردن وسایل گرمایشی، با ۱۱۵ تماس بگیرند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.