به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی افزود: پیش از برجام چنین امکاناتی برای سرمایه گذاری در کشور وجود نداشت ولی بعد از برجام 6.5 میلیارد یورو اعتبار ارزی باز و فرصتی برای سرمایه گذاری ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه از این فرصت باید هم بخش خصوصی و هم بخش های زیربنایی کشور از جمله راه، آب، برق، جهاد کشاورزی و شهرداری استفاده کنند، اظهار کرد: مدیران دستگاه ها باید با اشکال و شیوه‌های مختلف تامین منابع مالی بین المللی طرح ها آشنا شوند و دولت نیز باید تضمین های لازم برای خرید تولیدات سرمایه گذاران خارجی را بدهد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه 450 میلیون دلار فاینانس برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز جذب می‌شود، یادآوری کرد: در سال 1389 قرارداد این طرح با پیمانکار امضا شد، اما بعد از طی 61 مرحله هنوز اجرایی نشده است.
خدابخش با بیان اینکه مدیر طرح باید فردی آگاه به فرآیند تامین مالی باشد، ادامه داد: ساختار برخی سازمان‌ها و ادارات هنوز برای جذب سرمایه گذاری آماده نیست و تنها ساختار وزارت نیرو و نفت در این زمینه مشخص است.
وی با تاکید بر ضرورت تقسیم کار برای رفع مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی گفت: برای حل مشکلات مربوط به طرح های استانی می توان از ظرفیت 16 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی استفاده کرد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.